Prin urmare, "recall"-urile Toyota si Honda nu ar trebui sa surprinda. Dar o fac! De ce? Pentru ca, de-a lungul timpului, imaginile celor doi constructori japonezi au fost construite cu mare grija in jurul calitatii. Ani la rand, Toyota a ocupat, de exemplu, locurile fruntase ale topurilor de fiabilitate din Germania. Iar acum, in numai sase luni, Toyota a rechemat in service peste noua milioane de automobile din intreaga lume. Iar la Honda situatia este similara.
"Unchiul Sam" vegheaza
Toyota i-a batut la ei acasa pe marii constructori americani cu "picioare de lut", General Motors si Ford, devenind cea mai vanduta marca din SUA si, chiar, din lume. Iar Honda a atacat si ataca si ea piata americana. Prin urmare, yankeii au devenit din ce in ce mai incordati. Si, daca luam in calcul teoriile conspiratiei care circula, se pare ca fac orice pentru a stopa avantul modelelor nipone, inclusiv sa le ia si sa le disece in laboratoare. Iar marketing-ul negativ are beneficiile sale...
Sigur, defectele descoperite nu sunt scuzabile. Dimpotriva! Siguranta oamenilor este primordiala. Dar este cel putin ciudat faptul ca, atat in cazul Toyota, cat si in cel al Honda, "recall"-urile au pornit de la NHTSA (Autoritatea Americana pentru Siguranta in Trafic).
Recall-ul Honda vizeaza doar modele americane
Decizia de rechemare a Honda vizeaza 344.000 de modele Odyssey si 68.000 de autovehicule Element, produse in perioada 2007-2008.
"Honda a primit sesizari din partea clientilor privind sistemul de franare", a anuntat constructorul auto.
Grupul a anuntat in februarie rechemarea a 440.000 de masini pentru a remedia probleme ale airbagurilor, totalul masinilor chemate in service pentru astfel de defectiuni ajungand la 950.000 de unitati.
Razvan Scaesteanu