Cine nu visează să fie propriul său șef? Deși provocările sunt mari atunci când începi o afacere, satisfacția de a reuși e neprețuită.
Ca să meargă totul ca pe roate și să te organizezi cât mai bine, ți-am pregătit o listă cu lucrurile pe care trebuie să le faci.
Presupunând că ai ales deja nișa pe care vrei să activezi și ai conturat un plan de afaceri, iată ce-ți rămâne de făcut:
1. Alege forma de organizare juridică și depune actele la Registrul Comerțului
Vei fi Persoana Fizică Autorizată, vei avea o Întreprindere Individuală sau o Societate cu Răspundere Limitată (SRL)?
Dacă ești la prima inițiativă, poți să îți deschizi un SRL-D fără taxă de înființare și ai anumite facilități fiscale, dar sunt și unele dezavantaje pe care e bine să le cunoști de la bun început.
Vezi pe site-ul ONRC mai multe informații despre înmatriculările persoanelor juridice.
2. Uşurează-ți treburile birocratice
Mai ales la început, vei constata că legislația e stufoasă și că sunt multe aspecte de ordin legal pe care trebuie să le știi.
Ca să fii sigur că nu sari vreo etapă, apelează la un consultant specializat în legislație și fiscalitate, pentru a te îndruma.
Dacă vei crea locuri de muncă, vei avea nevoie în mod cert și de un soft de resurse umane, care să îți ușureze gestionarea dosarelor angajaților, plata salariilor și operațiile în REVISAL (Registrul General de Evidență a Salariaților).
Automatizând aceste aspecte, tu rămâi cu mai mult timp pentru activitatea propriu-zisă și eviți încurcăturile cu acte și proceduri.
3. Caută un spațiu de lucru
În funcție de obiectul de activitate al firmei tale și de numărul de angajați, va trebui să închiriezi un spațiu de birouri, comercial sau de producție.
Pe site-urile de anunțuri vei găsi numeroase oferte, consultă-le pentru a avea o idee despre prețurile pieței și programează mai multe întâlniri înainte de a te decide.
După ce te-ai decis, va trebui să înregistrezi locația ca punct de lucru la Registrul Comerțului.
4. Dotează-te cu cele necesare
Pune pe hârtie tot ce ai nevoie, pentru a „umple” punctul de lucru cu obiectele de care depinde activitatea: birouri, scaune, computere sau utilaje, ustensile, în funcție de specificul companiei. Ia în calcul și consumabilele care costă mai mult decât te aștepți.
Începe să cauți furnizori și soluții cât mai avantajoase, ca să menții cheltuielile la un nivel rezonabil, chiar dacă entuziasmul de a-ți vedea visul cu ochii e mare și poți să fii furat de peisaj.
5. Caută oamenii potriviți
Succesul în afaceri e o combinație de inspirație, timp, bani și muncă.
Și cum munca nu o poți face singur, ai nevoie de partea ta de oameni pe care te poți baza. Redactează anunțuri de angajare clare și atractive și postează-le pe site-urile de specialitate.
Poate fi de ajutor să ceri recomandări de la cunoștințe sau prieteni, pentru a-ți forma o echipă care muncește cu drag și responsabilitate.
6. Creează-ți un nume și asigură-te că lumea știe de tine
Nu neglija importanța promovării chiar de la început. Alege un nume inspirat pentru afacerea ta și apelează la un specialist pentru un logo memorabil.
Creează-ți o pagină de Facebook și începe să lucrezi la un site profesionist de prezentare.
Oricât de mică e afacerea ta, vei transmite încredere, dacă ai o prezență online coerentă, cu informații la vedere (obiectul de activitate, servicii/produse, echipa, contact). Alocă un buget pentru publicitate, fie că e vorba de promovarea în ziarul local sau de bannere online.
Pas cu pas și zi după zi de muncă, rezultatele nu vor întârzia să apară. Mult succes!
Sursa foto: Shutterstock
ANAF rambursează, luna aceasta, TVA în valoare de peste 934 de milioane de lei... Ce se întâmplă cu banii românilor donaţi pentru Cuminţenia Pământului. Suma strânsă se ridică la 1.163.032 de euro...