Galaxie noua, descoperita la o distanta record fata de Pamant

Mai multi astronomi francezi si britanici sustin ca au descoperit o noua galaxie, reprezentand cel mai vechi si mai indepartat obiect observat vreodata in Univers. Cercetatorii au studiat lumina emisa de aceasta galaxie in urma cu 13 miliarde de ani, la 600 de milioane de ani dupa Big Bang.

Dupa ce au calatorit prin spatiu cu viteza luminii, timp de peste 13 miliarde de ani, razele ultraviolete emise de una dintre primele galaxii au fost captate de telescoapele terestre, oferind noi informatii despre "copilaria" Universului, spun oamenii de stiinta.

Matthew Lehnert, de la Observatorul din Paris, a confirmat varsta acelei galaxii, dupa ce el si colegii sai au analizat fasciculele de lumina emise, informeaza AFP.

Pana in prezent, cu ajutorul telescopului Hubble au fost descoperite cinci galaxii foarte indepartate, dintre care doua urmeaza sa fie monitorizate astfel incat sa fie determinata varsta lor precisa.

Sursa: Jurnalul National