Descoperire de ULTIMĂ ORĂ despre Uranus! Motivul pentru care a devenit cea mai „ciudată” planetă

Planeta Uranus a fost lovită de un obiect masiv, de aproximativ două ori mai mare decât Pământul, ceea ce a făcut-o să se incline în timpul formării sistemului solar, în urmă cu patru miliarde de ani.

Această coliziune a avut un impact asupra evoluției planetei Uranus – ceea ce ar explica temperaturile extreme de mici, potrivit unui nou sudiu.

Astronomii de la Universitatea Durham au condus o echipă internațională de experți pentru a investiga felul în care Uranus a ajuns să fie înclinată pe orbită și ce consecințe ar fi avut impactul uriaș asupra evoțuliei acestei planete.

Această echipă a efectuat simulări pe computere cu rezoluție înaltă asupra mai multor coliziuni majore ale planetei uriașe, pentru a încerca să afle cum a evoluat Uranus.

Studiul lor confirmă o cercetare anterioară potrivit căreia poziția înclinată a planetei Uranus a fost cauzată de o coliziune cu un obiect masiv – cel mai probabil o protoplanetă tânără, format din piatră și gheață.

Prin aceste simulări a mai fost dezvoltată o teorie conform căreia materialele rezultate din impact ar fi format o „carapace subțire” în apropiere de marginea stratului de gheață al planetei, „capturând” căldura emanată din miezul acestei planete. Această „capturare” a căldurii interne ar putea ajuta la explicarea temperaturilor extrem de scăzute din atmosfera planetei Uranus – de minus 216 grade Celsius.

Jacob Kegerreis, principalul autor al acestui studiu, un doctor și un cercetător la Institute for Computational Cosmology din cadrul Universității Durham, a declarat: „Rezultatele studiului nostrum confirmă că, cel mai probabil, tânăra planetă Uranus a fost implicată într-o coliziune puternică cu un obiect ce avea o masă de două ori mai mare decât cea a Pământului, dacă nu mai mare, înclinând-o pe o parte și declanșând procesele care aua vut loc pentru a se forma planet ape care o știm astăzi”.

Acel corp ceresc ar fi lovit Uranus razant, potrivit simulărilor, deoarece planeta și-a păstrat în mare parte atmosfera – în urma unei coliziuni extrem de violente, planeta s-ar fi îndepărtat cu viteză mare în spațiu.

Formarea inelelor și lunilor pe care le are Uranus ar putea fi explicate tot prin această coliziune, potrivit cercetătorilor, întrucât în urma impactului ar fi fost aruncate piatră și gheață în orbita planetei. Piatra și gheața s-ar fi putut amesteca apoi pentru a forma sateliții interni ai planetei și ar fi putut modifica rotația oricăror luni care obitau deja în jurul lui Uranus.

Simulările au mai arătat că impactul ar fi putut genera gheață topită și bulgări de piatră în interiorul planetei – ceea ce ar putea explica înclinarea câmpului magnetic al planetei Uranus.

Majoritatea planetelor se învârt pe o axă aproape perpendiculară pe planul eliptic, însă axa lui Uranus este aproape paralelă cu ecliptica. Câmpul magnetic al lui Uranus nu este centrat în centrul planetei, ci, dimpotrivă, este înclinat cu aproape 60 de grade față de axa de rotație.

Râzi cu lacrimi! Cele mai tari glume după ieșirea lui Cristi Borcea din penitenciar! Ce a scris Mara Bănică pe Facebook:... Adevărul controversat despre IIsus Hristos: ”Folosea canabis ca să... facă miracole”...