Istoria telefoanelor mobile în România a început pe 15 aprilie 1997, ziua în care primul operator GSM, MobiFon, a apărut în țara noastră. Primii români beneficiari ai serviciului de telefonie mobilă au fost în Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Timişoara şi Sibiu.
Apariția rețelei de telefonie mobilă și primele telefoane mobile au implementat o nouă modă de sărbători: contactarea tuturor persoanelor apropiate.
Pentru că serviciile de telefonie mobilă erau foarte scumpe prin anii 2000, oamenii obișnuiau să folosească telefoanele pe post de „aparate pentru beeep”. Introducerea celor trei secunde netaxabile a provocat o adevărată isterie, mai ales de Crăciun și Revelion. Practic, românii aveau la dispoziție trei secunde gratis pentru a face o urare scurtă.
Primele abonamente erau scumpe și nu aveai nimic iclus. Din această cauză mulți români rămân la varianta telefonului fix, o bună perioadă.
Imediat ce rețelele de telefonie mobilă au introdus ofertele pentru SMS-uri și un cent pe minut, oamenii au început să fie tot mai deschiși noului trand. Făcând iarăși o paralelă cu Crăciunul, această sărbătoare era un prilej bun de a trimite SMS-uri cu diverse urări specifice sezonului rece.
Perioada 2000- 2008. Primele telefoane mobile
În acest interval industria telefoanelor mobile a avut parte de o adevărată expansiune. Pe piață au început să apară tot felul de modele ciudate, bizare sau interesante. Cert este că introducerea camerei foto/video și a internetului au devenit hit.
De aici totul începe să semene cu perioada actuală. SMS-uri, mesaje, imagini, video, GIF-uri, toate acestea inundă perioada sărbătorilor de iarnă.
Apariția rețelelor de socializare în România au schimbat Crăciunul
Facebook a fost prima rețea de socializare care a prin la români. Potrivit Wikipedia, în ianuarie 2011 aveam 2.405.920 de conturi, iar în 2015 numărul acestora a urcat până șa 8.200.000.
Citește și: Facebook vrea să ascundă numărul like-urilor, pentru protejarea utilizatorilor
Instagram a apărut în 2010, însă românii nu au fost foarte repectivi. Serviciu online de photo-sharing, video-sharing și rețea socială a început să acapareze România abia prin 2015. Astăzi, majoritatea utilizatorilor de Facebook s-au mutat pe Instagram.
Instagramul a adus o nouă modă, Story de Crăciun. Pozele sau clipurile video în care arăți tuturor ce faci în fiecare zi, devin „absolut necesare” în perioada sărbătorilor. Doar nu vrei să pară că tu n-ai avut un Crăciun fericit și din cauza asta n-ai ce arăta, nu?!
Și am ajuns și la TikTok, ultima nebunie care a cuprins planeta. În ultimele luni, aplicația TikTok a devenit tot mai populară, iar videoclipurile de sărbători au început să curgă.
Citește și: