„Omenirea nu a mai văzut așa ceva”. NASA a publicat o imagine uluitoare de pe o planetă pitică – Foto

NASA a publicat o imagine uluitoare de pe o planetă pitică, oamenii de știință precizând că „omenirea nu a mai văzut așa ceva”.

Potrivit NASA, în imaginea surprinsă pe planeta pitică Ceres apare Ahuna Mons - cel mai mare munte de pe cel mai mare asteroid cunoscut din sistemul nostru solar.

„Omenirea nu a mai văzut niciodată așa ceva”, au precizat savanții de la NASA.

În privința formării acestui munte, specialiștii de la NASA au o teorie, bazată pe numeroase măsurători gravitaționale – un balon de noroi s-a ridicat din adâncul planetei pitice Ceres și a împins în suprafața înghețată a acesteia, într-un punct slab, bogat în sare, după care a înghețat.

Ceres se află pe cureaua principală de asteroizi dintre plantele Marte și Jupiter.

De la descoperirea planetei pitice Ceres, oamenii de știință s-au gândit la posibilitatea ca aceasta să poată găzdui viață.

În anul 2018, după analizarea unor date culese de o navă spațială trimisă de NASA pe planeta pitică Ceres, oamenii de știință au constatat că la suprafața acesteia există material organic cu mai mulți compuși pe bază de carbon decât estimaseră inițial.

Deși acest lucru nu înseamnă că există viață pe planeta pitică Ceres, această descoperire adaugă indicii cu privire la posibilitatea ca aceasta să fie locuibilă.

Potrivit cercetătorilor, existența materialului organic pe Ceres se poate explica în două moduri – fie acesta a fost produs pe planeta pitică și apoi a ajuns la suprafață, fie a ajuns pe aceasta în urma impactului cu o cometă.

A pus bănuț peste bănuț și a reușit să construiască o piramidă demnă de Cartea Recordurilor: „Așa mi-am petrecut doi ani... Copiii lui Michael Jackson poartă rămăşiţele fostului star pop în bijuterii speciale...