O nouă descoperire științifică arată că fetușii umani au extremități formate din mușchi de reptile, mușchi care la naștere dispar. O nouă tehnologie 3D a permis imagini la o calitate înaltă, cu mușchiii unui fetus.

Cercetătorii specializați în biologie evolutivă spun că acești mușchi au dispărut din corpul uman, teoretic, în urmă cu 250 de milioane de ani. Această descoperire susține teoriea conform căreia oamenii provin din reptile, mai exact din specia Synapsidelor.

Teoria oamenilor care se trag din Synapside

Cu milioane de ani în urmă, chiar înaintea dinozaurilor, Pământul a fost populat de reptile. Impactul unui meteorit a omorât în masă aproape tot ce exista pe Pământ, dra acest lucru nu a împiedicat tranziția Synapsidelor la animale.

Descoperirea cercetătorilor dovedește că Synapsidele sunt strămoși ai ființelor umane. Prin imaginile 3D se dovedește că mai păstrăm unele caracteristici ale acestei ere preistorice, deși adevărul este că nu am fost conștienți de aceasta, deoarece aceste particularități dispar chiar înainte de a ne naște.

O nouă descoperire științifică! Fetușii umani dezvoltă mușchi de reptile care dispar la naștere Synapsode

Citește și:Coșmarul femeilor din „fabrica de bebeluși”! Polițiltii au fost șocați de ceea ce ua găsit aici | FOTO

Mușchi de reptile la fetușii umani

O echipă de biologi în evoluție, condusă de Rui Diogo, de la Universitatea Howard, au descoperit că fetușii dezvoltă numeroși mușchi atavici, așa cum explică în revista Development.

O nouă descoperire științifică! Fetușii umani dezvoltă mușchi de reptile care dispar la naștere Mușchii dorsometacarpali se formează în timpul dezvoltării timpurii (Universitatea Howard). Sursa foto:lavanguardia.com

Unii dintre acești mușchi, cum ar fi dorsometacarpialul, se formează în timpul dezvoltării timpurii și se știe că sunt prezenți la multe animale cu membre.

Experții au stabilit că din 30 de mușchi, de la nivelul mâinilor și picioarelor, formați în jurul săptămânii a șaptea de gestație, o treime se contopesc sau dipar complet în jurul săptămânii 13. Această scădere este drastică și paralelă cu ce s-a întâmplat la nivel evolutiv.

Tehnologia 3D care a obținut imabini cu mușchii de reptilă în corpul uman

Dr. Rui Diogo: „Am avut o înțelegere mai bună a dezvoltării timpurii a peștilor, broaștelor, puilor și șoarecilordecât a propriei noastre specii(…) este fascinant să observi mai mulți mușchi care nu au fost descriși niciodată în dezvoltarea prenatală a omului, iar unii dintre acești mușchi atavici au fost observați chiar și la fetușii de 11,5 săptămâni, ceea ce este surprinzător de târziu”.

Citește și: Mama a crezut că bebelușii dorm, dar a simțit un miros ciudat! A trăit un șoc când a deschis ușa camerei