Un asteroid masiv ameninta Pamantul! Se va apropia mai mult decat Luna!

Un asteroid de marimea unui vas portavion se va apropia de Terra in aceasta toamna mai mult decat Luna. Oamenii de stiinta nu se sperie, ci se bucura pentru sansa de a-l studia indeaproape.

"Desi au mai trecut asteroizi de aceasta dimensiune pe langa Terra in trecut, noi nu aveam pe atunci cunostintele si tehnologia necesara pentru a-i studia (...) Cand va trece pe langa noi, va fi o sansa minunata sa il studiem de la sol", a spus Barbara Wilson, cercetator la NASA Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California.

Asteroidul 2005 YU55 are circa 400 de metri latime si a fost descoperit in decembrie 2005 de programul Spacewatch de la Universitatea Arizona din Tucson. Din cauza dimensiunii si caracteristicilor orbitale, astronomii l-au clasificat drept potential periculos, insa apropierea sa fata de Pamant nu ridica semnale de alarma.

"YU55 nu se va lovi de Pamant, cel putin in urmatorii 100 de ani. In timpul apropierii sale, efectul gravitational asupra Pamantului va fi atat de mic, incat nu va afecta mareea de pe Terra sau altceva", a declarat Don Yeomans, managerul programului NASA Near-Earth Object de la JPL.

sursa: Jurnalul.ro