Reprezentantul României la Organizaţia Mondială a Sănătăţii, Alexandru Rafila, afirmă că trebuie pregătite mai multe variante pentru începutul anului şcolar, întrucât nu toate şcolile şi nu toate clasele sunt la fel.
Școlile cu număr mic de elevi ar putea să desfășoarele orele normal
Rafila consideră că şcolile cu număr mic de elev ar putea să desfăşoare orele normal, cu respectarea măsurilor de protecţie. În schimb, şcolile cu număr mare de elevi ar putea să facă ore inclusiv online. ”Aceşti copii trebuie să fie cât mai aproape de viaţa lor şcolară reală care presupune şi interacţiunea cu ceilalţi copii, adică să nu încercăm să îi transformăm în nişte cititori de tablete”, a precizat medicul.
Citește și: Elevii vor reveni la cursuri pe 14 septembrie. Care sunt condițiile în care va reîncepe școala în România
”Trebuie măsuri flexibile, nu există două şcoli la fel. Riscul epidemiologic nu e similar. Am şcoli unde am 15 elevi într-o clasă, am şcoli unde am 40 de elevi într-o clasă. Deci fiecare şcoală ar trebui să poată să îşi organizeze un program de învăţământ care să fie corelat cu posibilităţile şi cu evaluarea de riscuri din şcoala respectivă. Ar trebui să le dăm două - trei - patru variante, iar una dintre ele să fie adoptată de o anumită şcoală”, a declarat, vineri seară, la Digi 24, Alexandru Rafila, întrebat despre începerea anului şcolar.
Acesta a explicat cum vede derularea cursurilor: ”Cred că o clasă ar trebui să aibă 15 elevi. Băncile sau mesele la care sunt aşezaţi aceşti elevi ar trebui să fie undeva la 1,5 metri una de cealaltă. Cred că este important să limităm, cât este posibil, interacţiunea copiilor din clase diferite, pentru că dacă apare într-o clasă un caz, să nu mai avem niciun fel de problemă. Copiii pot să iasă din clasă, dar să găsim o soluţie de decalare a pauzelor şi lucrul acesta cred că este perfect posibil, nu este o problemă, iar variantele ar trebui să existe cel puţin trei variante din punctul meu de vedere, să fie flexibil şi să adaptăm programul şcolar în funcţie de riscul, de modul de funcţionare şi de adresabilitatea din fiecare şcoală. Şcolile care au un număr mic de elevi şi pot să respecte aceste condiţii, pot să îşi desfăşoare programul normal fără niciun alt fel de probleme, în afară de igienă, distanţă, mască. Sigur, cadrele didactice trebuie să poartă mască. Copiii permanent sau doar în pauză. Bineînţeles triajul epidemiologic la intrarea în şcoală”.
Citește și:
Cum arată varianta orelor online în anul școlar 2020-2021
”Evident este varianta să ai învăţământ online, o săptămână sau 2-3 zile, 2-3 zile cu prezenţa în şcoală sau există alte şcoli care îşi pot prelungi programul şi pot separa elevii. În orice caz, aceste clase mari cu 30 - 35 - 40 de elevi, cu siguranţă nu vor putea funcţiona în această structură. Aceşti copii trebuie să fie cât mai aproape de viaţa lor şcolară reală care presupune şi interacţiunea cu ceilalţi copii, adică să nu încercăm să îi transformăm în nişte cititori de tablete. Ei trebuie să interacţioneze unul cu celălalt. O să mai limităm, nu o să interacţioneze cu colegii din alt an, spre exemplu, dar copii din aceeaşi clasă trebuie să fie colegi, să discute unul cu celălalt”, a mai declarat medicul Alexandru Rafila.
Acesta consideră că lucrurile trebuie pregătite încă de pe acum.
În anul şcolar 2019 – 2020, cursurile au fost suspendate încă din 11 martie.
Monica Pop, scenariu trist în privința vaccinului împotriva Covid-19: „Dacă pentru HIV nu este nici acum vaccin și de câ... Cifre înspăimântătoare. România are de zece ori mai multe cazuri de Covid decât Italia, raportat la populaţie...