Angajatii firmei de paza care va castia licitatia vor putea incepe lucrul numai dupa antrenamente serioase la sala de forta.
Noii paznici vor fi nevoiti sa stea cu ochii atat pe partea carosabila, cat si pe spatiile verzi din jur. Nu vor avea o sarcina usoara pentru ca hotii sunt ca la ei acasa pe autostrada. Au furat demult gardul de protectie pe kilometri intregi. Numai in 2011, pagubele in urma furturilor de pe autostrazi au ajuns la 2,5 milioane de lei.
“Fura gardurile, parapeti, din spatiile de serviciu absolut tot: oglinda, chiuveta, vase, WC. Tot se fura. Asfaltul nu-l pot lua, probabil ar lua si asfaltul”, a declarat Mircea Pop, directorul Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale. Asta in conditiile in care compania plateste si acum paza pentru autostrazi: opt lei pe ora pentru fiecare agent de paza. Numai ca pe Autostrada Soarelui acestia sunt de negasit. Si transportul feroviar scartaie din cauza hotilor.
Pe calea ferata, foarte atractive sunt sistemele de reglare a traficului. Acestea au in componenta cupru, un metal pt care hotii pot obtine pana la 30 de lei pe kilogram. In primele noua luni ale anului 2012, din cauza furturilor au intarziat 22.292 de trenuri de calatori, iar asta a insemnat peste 338.000 de mii de minute pierdute. CFR nu are bani pentru paza, dar a facut un proiect prin care cere ajutorul Jandarmeriei in zonele cu cel mai ridicat risc de furturi si devastari.