Live acumMireasa Sezonul 2
Prime Time 20:00Te cunosc de undeva!

„Îmi oferea 30 de milioane să spun că soțul a murit de coronavirus” Familia „decesului 1.027”, mituită de autorități?! Acuzații dovedite a fi false!

Familia unui bărbat inclus pe lista deceselor cauzate de coronavirus acuză autoritățile! Doi funcționari DSP Botoșani i-ar fi propus văduvei să semneze un act prin care recunoștea infectarea pacientului cu noul coronavirus, în schimbul sumei de 3.000 de lei. În urma unei anchete, declarațiile s-au dovedit a fi lipsite de adevăr.

„Îmi oferea 30 de milioane să spun că soțul a murit de coronavirus” Familia „decesului 1.027”, mituită de autorități?! Acuzații halucinante la Botoșani

Profimedia

Jurnaliștii de la Libertatea au contactat readacția publicației stiri.botosani.ro, cea care a publicat un amplu material despre presupusa sumă de bani oferită de DSP Botoșani unei familii, pentru a semna un document prin care recunoștea infectarea "pacientului 1.027" cu noul coronavirus. Totul în schimbul a 3.000 de lei.

Ancheta a scos la iveală că declarațiile făcute de familia bărbatului sunt false. Totul, pe larg, AICI!

Știrea inițială:

Două internări în spital, două teste COVID-19 negative. În ziua înmormântării, familia îndoliată a fost anunțată că, de fapt, bărbatul ar fi fost infectat cu noul coronavirus. Este doar începutul une povești revoltătoare.

Pe 30 aprilie, Petruț Doroftei a fost internat pe Secția de Anestesie și Terapie Intensivă, de unde a fost transferat, după stabilizare, pe Secția de Cardiologie a Spitalului Județean de Urgență din Botoșani, unde a și rămas, pentru supraveghere și tratament, până pe data de 4 mai.

Potrivit stiri.botosani.ro, în timpul spitalizării, i s-au efectuat două teste COVID-19, ambele cu rezultat negativ. La externare, familia nu a fost informată că ar exista vreo suspiciune de infectare cu noul coronavirus.

Acasă, rudele bărbatului - soția și cei doi copii - au avut grijă să respecte toate măsurile de protecție împotriva virusului. S-au izolat la domiciliu și au evitat contactul cu alte persoane.

Citește și:

Românii, înapoi în izolare? Scenariul de care ne temeam s-a adeverit! Efectele relaxării au început să apară

„Am fost sunată că soțul meu e la morgă, că a făcut infarct. Nu a spus nimeni nimic ceva despre COVID”

Pe 10 mai, starea de sănptate a bărbatul a început să se degradeze.

„El era cu inima, a avut două preinfarcturi. Prima dată cât a stat la spital, acolo i-au făcut două teste COVID, care au ieșit negative. Când și-a revenit, ni l-au dat acasă. Totul părea normal, el era vesel și nu părea să mai avem probleme. Apoi, duminică (n.r.: 10 mai a.c.), s-a prăbușit. Am solicitat o ambulanță, care a venit în cam jumătate de oră.

Cei care au ajuns ne-au întrebat dacă a mai fost la spital, noi am spus că da. Și ei ne-au spus că nu au ce face în cazul acesta și au chemat altă ambulanță. Cam peste o oră, a ajuns una SMURD, iar cei de aici erau de data asta echipați din cap până în picioare. L-au internat la Reanimare.

Luni dimineață, am mers la spital să vedem de starea lui. Pe data de 12, am fost sunată că soțul meu e la morgă, că a făcut infarct, și trebuie să mergem să îl luăm. Nu a spus nimeni nimic ceva despre COVID”, povestește Gabriela Doroftei, soția bărbatului.

Soția și fiica bărbatului au ajuns la morga spitalului, pe 12 mai. Nu i-au putut ridica trupul, întrucât singurii care puteau prelua cadavrul erau angajații firmelor de pompe funebre.

Citește și:

Când vom auzi ultima oară de „pandemia de coronavirus”? Ziua cu „0 cazuri noi”, anunțată de specialiști

„Avea culoare în obraji. Ne temem să nu fi fost îngropat de viu”

A doua zi, în timp ce se pregăteau de înmormântare, a venit telefonul celor de la DSP. Prin telefon, soția lui Petruț Doroftei a aflat că soțul ei ar fi fost, de fapt, infectat cu noul coronavirus.

„Când am ajuns la morgă, ni s-a spus că el nu avea nicio treabă cu COVID, că a murit din cauza infarctului, intrase în stop cardio-respirator cu o seară înainte.

Noi l-am găsit într-un sac negru. Ei nu ne-au lăsat nici să îl atingem, nici să îl vedem. Avea culoare în obraji, acum ne temem să nu fi fost îngropat de viu, poate era doar în comă și ei l-au trimis la groapă.

O doamnă medic ne-a spus că nu avea COVID, nu au trecut nici trei ore, timp în care noi semnam acte și rezolvam treburile la Județean, și ne sună de la DSP, să ne spună că au primit rezultatul și era pozitiv.

Păi cum să fie negativ atâtea zile în spital, să vină acasă, și să ne spună că era pozitiv după ce a murit? De unde a apărut acest test pozitiv la COVID? Noi am întrebat când s-a făcut acest al treilea test, dar nu ne-a spus nimeni nimic.

Citește și:

Dezbrăcat, încuiat pe balcon, în frig. Doi români au șocat Italia. Cum au putut să-și chinuie propriul copil: „Se pregăteau să facă bani”

Nu am primit nici un buletin de analize din care să reiasă asta. Și ne-au spus despre asta chiar în ziua în care a trebuit să îl îngropăm.

Când am întrebat la morgă cum se poate asta, ei au zis că numai de la aerul de la ventilator dacă se poate așa ceva, că sunt acolo niște ventilatoare cu probleme, nu știu cum, care fac ca aerul rece să circule între cadavre.

În fine, l-am luat cu firma de funebre, el și-a dorit să fie îngropat în Poiana și acolo a fost dus direct”, a mai explicat soția lui Petruț Doroftei.

Mituită să semneze

După înmormântare, Gabriela Doroftei a primit un nou telefon de la DSP. Femeia susține că a fost anunțată că trebuie să stea în izolare timp de 14 zile. Mai mult, susține ea, câteva zile mai târziu, ar fi primit chiar o vizită de la doi reprezentanți ai instituției.

„După toate astea, au venit un domn și o doamnă de la DSP, așa s-au recomandat, deși nu s-au legitimat, să știm nume și prenume. Era a doamnă în vârstă, ea a vorbit cu mine.

Îmi oferea 30 de milioane să spun că soțul a murit de coronavirus. Mi-a spus să semnez nu știu ce foaie cum că soțul a murit de COVID, pentru 30 de milioane (n.r.: 3000 de lei), eu am refuzat, pentru că știu sigur că soțul meu nu avea nicio legătura cu asta. Dar cunosc un caz chiar din Poiana care a acceptat și a luat banii respectivi. Dar eu nu am vrut să accept”, a spus Gabriela Doroftei.

Citește și:

„Veniți să mă luați, am omorât o femeie” Cum i-a așteptat pe polițiști militarul care a executat-o pe Mihaela în parcarea unui supermarket

Varianta femeii este susținută și de fiica ei, care susține că există și alți martori ai discuției.

„Doamna de la DSP care ne-a spus că ne dă 30 de milioane să semneze mama că tata a murit de COVID, a spus-o în prezența unui polițist, cred că chiar a șefului Secției din Corni. Adică nu aberăm noi. Știm pe cineva din Poiana care a acceptat banii și a semnat, dar noi nu am vrut, pentru că tata nu avea COVID”, a rezumat Ana Doroftei, fiica bărbatului, de 18 ani.

Reacția DSP

În urma acuzațiilor șocante făcute de familia Doroftei, Direcția de Sănătate Publică Botoșani a transmis următoarele:

„Singurele contacte oficiale cu familia care face acuzațiile au fost doar telefonice, conform metodologiei. Deoarece familia respectivă refuza colaborarea, medicul epidemiolog a decis să ceară sprijinul Centrului Județean de Conducere și Coordonare a Intervenției, care a luat legătura cu poliția locală, cu medicul de familie și cu primarul comunei Vlădeni.

Angajații Direcției de Sănătate Publică nu au avut niciodată contact direct cu această familie și nu au oferit bani niciodată vreunui suspect sau confirmat Covid19. Menționăm că ne vom adresa oficial organelor competente care să verifice toate acuzațiile apărute pe site-ul stiri.botosani.ro.”

Recomandari