Generaţia Millennials are exigențe noi în privința procesului de recrutare. Tinerii vor anunţuri de angajare scurte şi clare, posibilitatea aplicării de pe telefoanele mobile și ca angajatorii să prezinte ofertele pe reţele sociale, în comunităţi online şi pe site-uri de ştiri, potrivit unui studiu.
Conform studiului realizat în România de platforma de recruitment marketing SmartDreamers, aproape 44% dintre respondenţii acestuia sunt activi pe reţelele sociale între 1-3 ore pe zi. Următoarea categorie aparţine celor care petrec mai puţin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn - peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) şi cei care au o prezenţă în social media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4%.
În privința mediului în care tinerii vor să afle despre ofertele de muncă, social media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunităţile online pe care le frecventează.
Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante face din social media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurenţă. 57,9% dintre respondenţi afirmă că dau click pe un anunţ de muncă în social media pentru a vedea despre ce este vorba, iar 37,1% spun că ar intra pe anunţ doar dacă acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievaţi afirmă că nu dau click pe un anunţ de pe social media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.
De multe ori, deşi vede un anunţ de angajare pe mobil în timp ce e în oraş, în autobuz sau metrou, candidatul trebuie să ajungă la un laptop sau PC pentru a aplica, pentru că foarte puţine companii din România oferă posibilitatea candidaţilor de a aplica pe mobil. Potrivit studiului, 51,8% dintre respondenţi vor ca aplicarea să fie posibilă de pe smartphone.
Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu ştirile şi articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului, platformele de joburi.
Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziţiei. Un alt motiv este legat de durata procesului de aplicare şi volumul mare de informaţii solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenţi o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor şi a video-urilor din prezentarea companiei.