"In faza de inceput a metroului a existat un normativ care-i obliga pe constructori sa aiba posibilitatea de a inchide ermetic o statie. Erau prevazute cu porti speciale de inchidere si cu sasuri pentru accesul celor care nu ajung la timp. Insa s-a renuntat la aceasta idee. Normativul a fost modificat. S-a apeciat probabil ca este o exagerare pentru ca intr-adevar chetuielile sunt foarte mari. O astfel de inchidere ermetica se face acum la un grup de trei-patru statii", continua seful metroului bucurestean.
El mai spune ca unele statii de metrou au dotari speciale. "O asemenea statie de metrou este prevazuta deja cu spatii speciale in care se poate duce o viata normala. Adica sunt surse de apa, grupuri sanitare, cabinete medicale, instalatii de purificare a aerului. Sunt pana si camere pentru mame si copii. Acestea insa nu sunt echipate. Se echipeaza numai la ordin. Prefectura si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta stiu cum se procedeaza in astfel de situatii. Metroul in astfel de cazuri iese din ecuatie. El pune la dispozitie doar spatiul", adauga Udriste.
Totusi, nu toate statiile pot servi Bucurestiul in caz de dezastre. "Capacitatea este in functie de statie. Statia Izvor, spre exemplu, este o statie mica. Nu poate adaposti un numar mare de oameni. In total, la un numar de 49 de statii sunt circa 130.000 de locuri. Se rezerva cam 1 metru patrat de persoana. Sunt insa statii care nu pot fi folosite astfel si care nu sunt incluse in acest plan. E vorba de statii care au iesire la suprafata direct din vestibule. E vorba de Piata Muncii, Obor, Aurel Vlaicu, Pipera sau IMGB", concluzioneaza seful metroului bucurestean.
sursa:Jurnalul
foto:Intact Images