Hotelurile, transporturile şi agenţiile de turism raportează scăderi masive ale rezervărilor şi anulări ale evenimentelor. Odată cu acestea, industria de food-service resimte un impact major.
În ultimele două săptămâni, a fost înregistrată o scădere de peste 20% a consumului în restaurante în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit estimărilor Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi trendurile din HoReCa.
În mod direct, scăderea înregistrată fost preluată în parte de zona de delivery şi take away, iar pe măsură ce panica se instalează, ritmul de scădere a vânzărilor se intensifică şi poate ajunge la 50-60%.
Trendul de scădere a consumului de mâncare gătită şi băuturi afectează sustenabilitatea business-urilor, preponderent ale celor care au cheltuieli principale chiria şi cheltuielile cu personalul. Peste 70% din piaţa de HoReCa se află în spaţii închiriate, potrivit studiului menţionat.
„În faţa unei asemenea ameninţări pentru întreaga industrie de profil, este foarte important să transmitem un semnal de siguranţă şi încredere, astfel încât operatorii să adopte toate măsurile posibile de prevenţie", au declarat reprezentanţii Hospitality Culture Institute, potrivit Agerpres.
Măsurile pentru igiena angajaţilor la locul de muncă, controlul lanţului de aprovizionare şi siguranţa spaţiilor ar trebui să fie principalele comunicări ale brandurilor în perioada de criză cauzată de răspândirea COVID-19.
Clienţii trebuie asiguraţi şi chiar să vadă efectiv că persoana care intră în contact direct cu banii nu intră în contact cu mâncarea. Şi invers.
În bucătării şi în vestiare trebuie afişate clar regulile de igienă transmise de către autorităţi. Săpunul şi substanţele de dezinfectare nu trebuie să lipsească din nici un vestiar, bucătărie sau bar.
Mesajele către angajaţi trebuie să fie foarte clare, de a sta acasă dacă se simt bolnavi, iar angajatorii trebuie să susţină un astfel de comportament responsabil.
Igienizarea constantă a spaţiilor de luat masa şi a toaletelor trebuie să fie prioritară pentru angajaţii din industrie.
Controlul lanţului de aprovizionare este un aspect de luat în seamă pentru restauratori. Cu cât este mai scurt lanţul de aprovizionare şi cu cât producătorul este mai dedicat respectării regulilor sanitare, cu atât clienţii vor avea încredere mai mare în produsele restaurantelor.
Mare parte din consumul în on-premise (în HoReCa) se poate translata în off-premise (în retail). Oportunitatea segmentelor delivery şi take away trebuie maximizate în această perioadă pentru a scădea impactul crizei asupra cash flow-ului (flux de lichidităţi). Totuşi, şi aici trebuie adaptate spaţiile de take away, evitate cozile şi interacţiunea cu personalul locaţiei, chiar evitată intrarea în restaurant.
Agenţii de livrare trebuie echipaţi corespunzător, mănuşile şi măştile fiind necesare trasmiterii sentimentului de încredere. Pe scurt, de la producători până la restauratori, toţi actorii trebuie să transmită mesajul că mâncarea este sigură şi să facă totul pentru acest lucru.
Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate.
„Am văzut coronavirusul faţă în faţă! Mi-am amintit de serialul Cernobîl“. Un medic SMURD din București, dezvăluiri ce î... Breaking News! O persoană de naționalitate română infectată cu coronavirus a murit! Autorităţile italiene au confirmat d...