- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Când aplici pentru un job, trebuie să încerci să te prezinți într-o lumină cât mai bună. Trebuie să știi să îți pui în valoare calitățile și să încerci întotdeauna să lași angajatorul cu o impresie plăcută. De aceea, am pregătit pentru tine o listă cu cele mai comune greșeli pe care le poți face la interviul de angajare:
1. Nu ai trimis o scrisoare de intenție
Atunci când aplici pentru un loc de muncă, primul lucru pe care îl faci este să trimiți companiei un CV. Însă asta nu e suficient. De ce? Pentru că toți fac același lucru. Toți candidații trimit CV-uri, unele mai bune, altele mai slabe. Însă dacă vrei să ieși cu adevărat în evidență, cea mai bună cale e prin scrisoarea de intentie.
O scrisoare de intenție care acompaniază CV-ul tău îi va arăta angajatorului că ești cu adevărat interesat de post. Asta pentru că ești dispus să depui eforturi suplimentare pentru a-l obține. Oricine poate trimite un CV, chiar și cei care nu își caută cu adevărat un job. Însă o scrisoare de intenție scrisă special pentru compania la care aplici le arătă angajatorilor că ești o persoană proactivă și motivată, dispusă să depună eforturi pentru scopurile sale.
2. Ai întârziat
Evită cu orice preț să întârzii la interviu. Orice candidat trebuie să îi arate viitorului angajator că își dorește cu adevărat jobul pentru care aplică și că e dispus să facă eforturi ca să îl obțină. Dacă întârzii de la primul interviu, vei face impresia că ești nepăsător și neglijent. Mai mult, angajatorul va vedea întârzierea ta ca pe o lipsă de respect față de timpul său.
Așa cum nu e bine să ajungi prea târziu, nu e bine nici să ajungi prea devreme pentru că poate fi la fel de deranjant pentru programul angajatorului. Trebuie să ții cont de faptul ca acesta poate avea mai mult interviuri planificate într-o zi și nu vrei să fii ținut minte ca cel care i-a dat peste cap acest program.
3. Nu te-ai îmbrăcat adecvat
Un interviu pentru job nu e o prezentare de modă, dar asta nu înseamnă nici că poți să te prezinți în haine alese la întâmplare. Angajatorului îi pasă mai mult de ceea ce știi decât de felul în care te îmbraci, dar asta nu înseamnă că nu va fi atent la aspectul tău. Încearcă să te îmbraci cât mai decent. E foarte important să prezinți o imagine curată, îngrijită, chiar conservatoare.
Îmbracă-te cu haine curate și călcate, în culori închise și încearcă să nu porți prea multe bijuterii sau accesorii. De asemenea, încearcă să eviți să porți haine sau încălțăminte cu defecte precum zgârieturi, cusături desprinse sau pete. Asta va crea impresia că ești o persoană neglijentă, iar acest e ultimul lucru pe care vrei să îl faci.
4. Te-ai prezentat cu un aspect neîngrijit
Igiena personală este foarte importantă la un interviu. Întotdeauna trebuie să faci duș și să te speli pe dinți înainte de un interviu. Trebuie să ai părul tuns și unghiile îngrijite și trebuie să ai grijă să nu te parfumezi în exces. O igienă precară va transmite un mesaj greșit despre tine, ceea ce te poate costa jobul. Mai mult, îl vei face pe angajator să te remarce într-un mod negativ și să te țină minte pentru neglijență, nu pentru calitățile tale.
5. Nu ți-ai făcut temele despre companie
E bine să te informezi despre companiile la care aplici, înainte de interviu. Cu cât știi mai multe despre companie, cu atât sunt mai mici șansele să fii luat pe nepregătite la interviu.
Conform Forbes, candidații care nu se informează despre compania la care aplică pot crea angajatorului impresia că sunt leneși sau chiar că nu le pasă de oportunitatea care li se oferă.
6. Nu te-ai comportat natural
Niciun angajator nu vrea să audă discursuri sau răspunsuri repetate acasă. Dacă răspunsurile tale vor părea artificiale, acesta o să creadă că ești nepregătit sau, mai rău, ca ai lucruri de ascuns. Încearcă, în schimb să fii natural și răspunde cinstit la întrebări. Vei crea o impresie mult mai bună, iar angajatorul te va ține minte.
Sursă foto: Shutterstock
Fă singur CALCULUL şi află câţi BANI pierzi, de fapt! Cum te fură statul la PENSIE... Vești bune pentru mămici! Anunț important pentru toate mamele care primesc indemnizații de creștere a copilului...