Antena Căutare

„Siguranta Rutiera“, un proiect care a deranjat „regii asfaltului“

Statul roman a pierdut 7 milioane de euro din fonduri Phare pentru infiintarea Institutului de Siguranta Rutiera. Autostrazile si drumurile nationale sunt amenintate cu declasificarea.

Politicienii romani au plimbat prin Parlament si apoi prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Legea privind siguranta rutiera pana a expirat finantarea Phare.

Aceasta se refera la instruirea auditorilor de siguranta rutiera, auditarea lucrarilor la drumuri si inspectii periodice la drumurile romanesti ce trebuie realizate prin Institutul de Siguranta Rutiera pe care MTI nu are bani sa-l infiinteze. Specialistii companiilor din subordinea MTI spun ca auditarea drumurilor din Romania in acest moment ar fi un dezastru si ar duce la declasificarea autostrazilor si mai ales a drumurilor europene.

Nerespectarea normelor privind si­gu­ranta rutiera pe cele doua autostrazi functionale din Romania ar putea duce in scurt timp la declasificarea acestora la statutul de drumuri expres. In lipsa unor investitii masive in urmatorii ani si drumurile europene pot ajunge drumuri nationale. Acestea ar fi singurele masuri prin care se poate reduce numarul acci­dentelor rutiere si se poate creste gradul de siguranta recomandat la nivelul Uniu­nii Europene prin directiva 96 a Parla­men­tului European si a Consiliului Uniunii Europene.

In timp ce UE se preocupa de elaborarea acestei directive care ar trebui sa corespunda cu clasifi­carea Acordului european asupra mari­lor drumuri de circulatie internationala (AGR), incheiat la Geneva la 15 noiem­brie 1975, in Ro­ma­nia politicienii au auzit despre interesul cresterii sigurantei rutiere, dar au fost prea ocupati cu probleme mai impor­tante. Din 2006 proiectul de lege privind infiintarea Institutului de Siguranta Rutiera (ISR) a fost plimbat pe la comi­siile parlamen­tare.

Asa se face ca abia pe ul­tima suta de metri a mandatului pre­mierului Calin Popescu-Tariceanu s-a promulgat Legea 265/2008 privind au­di­tul de siguranta rutiera..., dar fara sa con­tina ultimele directive europene. S-a ajuns ca in fe­bruarie 2010 guvernul sa mai dea o ordonanta (6/2010) prin care sa stabi­leasca noi termene pentru intra­rea in vigoare a prevederilor legii.

Apli­carea totala a legii ar urma la vreo 10 ani dupa ce aceasta a fost lansata in discutie... prin 2015. De ce?

Deranj pentru regii asfaltului

Motivatia intarzierii acestui proiect de lege a fost armonizarea normelor de aplicare a legii (265/2008) cu directiva europeana din 2008, dar in realitate amanarea aparitiei legii a fost tradusa de politicieni pe marginea „de­ran­jului" pe care il va provoca atat fir­melor de casa ale beneficiarilor de lu­crari, cat si institutiilor de stat care vor fi nevoite sa faca audit la toate „punctele negre" de pe drumurile din Romania. Din punct de vedere tehnic, ISR ar fi putut fi functio­nal daca documentatia privind functio­narea acestui institut nu ar fi fost pasata de functionarii Ministerului Trans­por­turilor de la o directie la alta.

Bucurestenii vor avea caldura din aceasta noapte... Galerie FOTO / Protestul dascalilor in imagini...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x