Anchete de amploare în cele mai mari hypermarketuri din România. Trei lanţuri de magazine au fost amendate de Consiliul Concurenţei cu aproape 19 milioane de euro, pentru că s-ar fi înţeles cu furnizorii în privinţa promoţiilor. Una dintre companii a recunoscut că au existat înţelegeri. Alta respinge acuzaţiile şi anunţă că va merge în instanţă.
Şase ani, între 2010 şi 2016, românii care au cumpărat diferite produse promoţionale din trei lanţuri de hypermaketuri au scos din buzunar bani în plus. Asta spune Consiliul Concurenţei, după o anchetă de amploare.
Ca să împiedice scăderea preţurilor în timpul promoţiilor, cele trei hipermarketuri s-au înţeles cu cei care îi aprovizionau, spun inspectorii. Au stabilit împreună un preţ fix sau minim la raft. De multe ori, în dezavantajul clienţilor magazinelor.
Ancheta celor de la Consiliul Concurenței a demarat atunci când inspectorii și-au dat seama că unul dintre hypermarketuri nu a respectat principiul de cerere- ofertă. Adică vindea produse la prețuri destul de ridicate față de numărul clienților.
„Ne-am uitat peste produsele a patru distribuitori. În promoţii au plătit mai mult decât ar fi plătit dacă acest companii se comportau corect”, a explicat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Amendate au fost cele trei lanţuri de hipermarketuri, dar şi patru furnizori folosiţi pentru umflarea preţului la raft. În total, cei acuzaţi trebui să plătească aproape 19 milioane de euro pentru că au încălcat legislaţia naţională, dar şi pe cea europeană privind concurenţa, anunţă autorităţile.