Timbrul de mediu plătit de români pentru vehiculele noi și second-hand înmatriculate după 2007 încalcă normele europene și trebuie eliminat, potrivit unei decizii a Curții Europene de Justiție.
Timbrul de mediu plătit de români pentru vehiculele noi și second-hand înmatriculate după 2007 încalcă normele europene și trebuie eliminat, potrivit unei decizii a Curții Europene de Justiție. Astfel, se pot înmatricula mașinile fără să se mai plătească această taxă auto, iar cei care au achitat acest bir pot cere Fiscului să primească banii înapoi.
Între timp, Guvernul caută o alternativă la „taxa auto de primă înmatriculare”. O soluție ar fi ca toți șoferii să plătească cinci bani în plus la fiecare litru de carburant în contul acestei taxe. Astfel, cine poluează mai mult, plătește mai mult.
De asemenea, după renunțarea la taxa de primă înmatriculare, ar putea apărea și un sistem modificat de impozite locale pentru mașini.
Mai exact, pentru a opri avalanșa de mașini second hand poluante în România, taxa locală ar urma să fie plătită în funcție de vechimea autovehiculului și de nivelul de poluare.
„Lucrăm la o nouă variantă de taxă de timbru, avem un grup de lucru şi sper ca, până în toamnă, când reintrăm în activitatea intensă pe domeniul acesta, să venim cu o variantă care sper să fie mai echitabilă pentru toată lumea şi inclusiv pentru principiul „poluatorul plăteşte”, care este de fapt fundamentul unei astfel de taxe”, a declarat ministrul Mediului, Cristina Pașca-Palmer, citată de News.ro.