Cum să te îmbraci corespunzător la locul de muncă: 5 sfaturi utile
A fost o vreme când fiecare angajat, indiferent de domeniul în care lucra, trebuia să poarte un costum la locul de muncă. Situația s-a schimbat de-a lungul anilor, în prezent existând mai multe interpretări ale stilului formal, astfel încât alegerea outfit-ului potrivit poate fi, uneori, o provocare.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Marti, 30 Iunie 2020, 17:01 | Actualizat: Marti, 30 Iunie 2020, 17:04Acum, mai mult ca oricând, cultura companiilor se schimbă pentru a le permite angajaților o mai mare flexibilitate în ceea ce privește timpul de lucru, unde își desfășoară activitatea și ce poartă la birou.
În domeniul corporate există patru tipuri de coduri vestimentare: business formal, business professional, business casual și casual. Când nu există un dress code impus, trebuie să îți setezi propriile reguli pentru a avea o ținută adecvată la locul de muncă. Felul în care te îmbraci spune multe despre tine, de aceea este important să faci o impresie bună. Modul în care te îmbraci este folosit, uneori, pentru a-ți măsura nivelul de competență sau cât de serios te preocupă cariera.
Îți prezentăm în continuare câteva ponturi pentru a alege ținutele vestimentare potrivite pentru job:
1. Alege ținute care îți dau încredere în tine
Un loc de muncă fără cod vestimentar îți oferă posibilitatea să porți haine care te ajută să fii mai încrezător în forțele proprii. Indiferent că este vorba despre imbracaminte pentru barbati sau pentru femei, în stil casual, sport sau elegant, există un numitor comun în ceea ce privește outfit-ul la locul de muncă: aspectul angajaților trebuie să fie unul îngrijit. Fie că mixezi jeanși cu sacou ori teniși cu cămașă, este important ca îmbrăcămintea să nu iasă în evidență. Un prim aspect de care să ții cont este să îți calci hainele înainte de a pleca la muncă.
2. Alege accesorii potrivite
Dacă ești obișnuit cu un dress code formal la locul de muncă și nu te simți confortabil în tricou și blugi, ar putea să îți fie greu să te adaptezi la cultura casual a noului angajator. Există însă multe moduri de a rafina un aspect casual. O eșarfă, un papion, un colier sau un ceas sunt doar câteva dintre accesoriile pe care le poți folosi pentru a aduce un strop de eleganță ținutei vestimentare.
3. Alege ținute care te reprezintă
Când decizi ce să porți la serviciu, este important să te gândești ce fel de impresie vrei să lași. Deși felul în care te îmbraci nu ar trebui să fie un indicator al profesionalismului, această percepție există în multe companii. Persoanele care adoptă un look profesional, sobru, sunt luați mai în serios decât ceilalți angajați. În ultimii ani, îngrijorările cu privire la hărțuirea sexuală la locul de muncă au fost intens dezbătute în spațiul public, iar discuțiile despre vestimentație au fost nelipsite.
4. Alege ținute potrivite pentru fiecare ocazie
Hainele spun mai multe despre tine decât ai putea crede. A alege outfitul potrivit pentru o ocazie specifică transmite un mesaj despre acuratețea judecății tale. Astfel, să porți un costum când ai o întâlnire cu directorii companiei este indicat, în vreme ce în zilele când interacționezi doar cu colegii și activitatea zilnică presupune cu precădere muncă de birou poți opta pentru un outfit casual.
5. Alege ținute potrivite vârstei
Pentru că vestimentația poate spune multe despre o persoană, mulți angajați în vârstă se îmbracă precum cei tineri, pentru că vor să arate că se pot adapta vremurilor moderne, că sunt creativi și mereu pregătiți pentru schimbare. În același timp, mulți tineri adoptă un outfit matur, pentru că vor să arate că sunt profesioniști. Cu toate acestea, este important de știut că felul în care te îmbraci la locul de muncă nu contează atât de mult dacă nu ai abilitățile necesare domeniului în care îți desfășori activitatea.
Așadar, dacă lucrezi pentru o companie care nu are un cod vestimentar formal, este important să te îmbraci astfel încât să nu atragi atenția asupra ta, să te simți bine în hainele alese și să îți potrivești ținutele în funcție de oamenii cu care interacționezi și evenimentele la care participi.
Sursă foto: Roman Samborskyi/ Shutterstock