Codul rutier ar putea fi modificat în perioada următoare. Ce obligații vor avea șoferii
Codul rutier ar putea fi modificat în perioada următoare, iar șoferii vor fi nevoiți să respecte o obligație deja existentă într-o altă formă, potrivit unei propuneri legislative ce a fost pus în dezbaterea senatorilor.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 07 Februarie 2020, 07:59 | Actualizat: Vineri, 07 Februarie 2020, 11:16- Chefi la cuțite - ediție specială de Ziua Antenei 1! Vezi ce surprize au pregătit chefii vineri, 29 noiembrie, de la 20:30!
- Marele Premiu de Formula 1™ din Qatar e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 29 noiembrie - 1 decembrie 2024!
Potrivit proiectului care a fost pus în dezbatere publică, șoferii ar putea fi obligați să folosească faza scurtă și pe drumurile naționale, nu doar pe cele europene. Mai exact, în cazul în care legea va fi adoptată, șoferii vor fi nevoiți să să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă, așa cum mai sunt acestea cunoscute, și atunci când circulă, în timpul zilei, pe drumurile naționale. Propunerea legislativă trebuie să fie adoptată în Parlament și publicată în Monitorul Oficial ca să se aplice, conform avocatnet.ro.
Obligația de a folosi faza scurtă pe timpul zilei sau, dacă mașina este dotată cu așa ceva, cu luminile pentru circulația diurnă (în engleză, DRL - Daytime Running Light) există în prezent, potrivit Codului rutier în vigoare, doar pentru șoferii care circulă cu mașina pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene (notate cu E), nu și pentru cei care merg pe drumurile naționale (notate cu DN). Obligația e valabilă și în cazul șoferilor de tractoare agricole sau forestiere.
De asemenea, motocicliștii sunt obligați să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice, fără să se numească clar, ca în cazul șoferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectată obligația.
Guvernul a reglementat circulaţia trotinetelor electrice
În țara noastră, anumite drumuri pot fi încadrate în două categorii, adică sunt, pe de o parte, drumuri naționale și, pe de alta, drumuri europene. De exemplu, drumul național 1 (DN 1 -- București - Ploiești - Brașov - Cluj-Napoca - Oradea) se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu drumul european 60 (E60 -- Brest, Franța - Irkeshtam, Kîrghîzstan).
Această propunere de lege ar urma să fie adoptată din dorința de a reduce numărul de accidente auto, întrucât potrivit statisticilor făcute de Uniunea Europeană, România se află pe unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere, înregistrând anual aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente, media europeană fiind la jumătate (49 de cazuri).