- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
I s-a întâmplat la începutul acestui an unui român revenit din Marea Britanie. Ajuns pe aeroportul „Henri Coandă”, omul a decis să folosească o aplicație de ridesharing (Uber) și să cheme o mașină pentru a-l duce acasă.
Ceea ce i s-a părut ieșit din comun, deși folosea aplicația de mult timp, chiar și în Marea Britanie, a fost faptul că șoferul a refuzat să vină în spațiul rezervat mașinilor care fac ridesharing.
Omul s-a dus la mașină și s-a urcat în autoturism, iar Uber-ul l-a dus acasă. Supriză, însă, la primirea raportului privitor la cursă, a constatat că a fost taxat suplimentar, cu 23 de lei.
Cum te pot păcăli șoferii de ridesharing
MAȘINI CHEMATE PRIN APLICAȚIE, NOUA ÎNȘELĂTORIE
„O cursă de la aeroport până acasă mă costă în jur de 40 de lei. Acum am văzut că a fost 70 de lei și n-am înțeles de ce”, a dezvăluit tânărul de 32 de ani, pentru cei de la bugetul.ro.
În timpul cursei, șoferul vinovat i-a dezvăluit clientului ce țepe dau șoferii. Potrivit acestuia, mulți șoferi de taxi s-au reprofilat pe ridesharing și fac bani mulți. Atunci când un client solicită o mașină, respectivul șofer anulează cursa pe motiv de neprezentare a clientului și se percepe astfel o taxă de 10-15 lei.
O altă tânără a postat recent faptul că a fost agresată de un șofer de la Bolt după ce i s-a anulat cursa de două ori, iar bărbatul a devenit ulterior agresiv și chiar a bătut-o.
Românii care folosesc taxiul sau firmele de ridesharing sunt sfătuiți să fie precauți și să aleagă cu grijă șoferul alături de care vor să facă o cursă, pentru a preveni situațiile violente sau periculoase. Folosiea altui nume în aplicația de taxi sau a unor numere diferite de înmatriculare (sau chiar apariția altui șofer decât cel din legitimație) pot fi semnale de alarmă și, în cazul unei agresiuni, clienții nu ar putea face o identificare ușoară a agresorului.