5 idei pe care să le aplici într-o afacere profitabilă
Henry Ford afirma că „O afacere ce aduce doar bani este o afacere proastă”. Nu doar banii aduc satisfacție în afaceri, ci și recunoașterea produsului sau a serviciului ca fiind unul calitativ și care participă la evoluția socială.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 13 Martie 2020, 13:58 | Actualizat: Vineri, 13 Martie 2020, 13:59- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Pentru a te menține pe linia de plutire, este important să ai un plan prestabilit, de la care să nu te abați. Iată, așadar, cinci idei pe care să le aplici într-o afacere profitabilă!
Lărgește-ți spectrul de recrutare
În cazul în care firma ta este de dimensiuni mai mici și nu beneficiezi de un departament intern de HR, poți contacta o firmă specializată în domeniul recrutării. Tot mai des, în România, angajatorii apelează la forță de muncă străină, din state cu o rată de șomaj accentuată sau cu o medie de salarizare mai scăzută, mai ales în contextul în care țara noastră se confruntă cu un deficitul de personal calificat. Cei mai mulți angajați străini ajung să lucreze pe teritoriul României prin firme specializate în recrutarea de personal. Tot mai adesea acestea aleg să aducă muncitori vietnamezi, filipinezi și thailandezi.
Beneficiile adoptării acestei strategii de angajare sunt nenumărate. Chiar dacă în etapa recrutării costurile vor fi puțin mai ridicate, în timp acest lucru se va compensa prin faptul că muncitorii străini sunt statornici și își doresc colaborări pe termen cât mai lung - prin urmare, nu vei fi nevoit să reiei tot procesul costisitor de angajare. În plus, un alt avantaj important este acela că vei aduce în compania ta forță de muncă calificată. De asemenea, un beneficiu social îl poate constitui interacțiunea între culturi.
Investește continuu în notorietatea brandului
Când operezi o franciză, ai avantajul de a ști că oamenii sunt familiarizați cu numele companiei și cu produsul sau serviciul. Întreprinderile consacrate îți oferă astfel beneficiul notorietății și al loialității mărcii. În schimb, atunci când începi o afacere de la zero, trebuie să faci eforturi și investiții considerabile pentru a face cunoscut numele companiei. Nu ignora acest aspect: marile branduri fac constant investiții pentru a-și menține notorietatea pe piață.
Consolidează relația cu angajații tăi
Pentru un angajat nou, angajatorul suportă cheltuieli mult mai mari decât se observă dinafară. Acesta suportă costul promovării postului vacant, cheltuieli de deplasare pentru intervievarea posibilului angajat, costuri de training și formare. În plus, se consideră că un angajat nou devine productiv după mai bine de trei luni de la angajare. Angajatorul se confruntă și cu riscul ca noul angajat să nu se adapteze, iar atunci tot procesul trebuie reluat, ceea ce implică alte cheltuieli.
Atunci când un angajat este mulțumit și se simte apreciat pentru munca depusă, productivitatea companiei crește, deci implicit și profiturile cresc. Încearcă să ai colaborări de durată cu angajații tăi, deoarece deficitul de angajați în România este în creștere, ceea ce conduce la o concurență tot mai mare în ceea ce privește recrutarea de personal. Organizează teambuildinguri, dar și o petrecere anuală în care să sărbătorești reușitele companiei și acordă bonusuri de performanță.
Apelează la specialiști
Dacă la început tindeai să joci mai multe roluri, de manager, de programator și te străduiai să te ocupi și de vânzări, este timpul să îi lași pe experți să-și facă treaba. Este imposibil să dai randament maxim în mai multe ramuri de activitate. Apelează, așadar, la profesioniști și ia mereu în considerare sfaturile cu care ei vin la masă - nu le subestima atuurile și pregătirea.
Reinventează-te continuu
Păstrează-ți mereu raționamentul limpede, chiar și atunci când profiturile afacerii cresc considerabi, și încearcă să nu uiți principiile care te-au ghidat să ajungi în acest punct. În afaceri lucrurile pot oscila de la o lună la alta, de aceea calculează-ți continuu riscurile la care ești expus și încearcă să intuiești orice situație benefică.
Tot Henry Ford afirma că „Viziunea fără execuţie este doar halucinaţie”. Documentează-te, ține cont de sfaturi și nu uita să le pui în aplicare.