Decizie fulgerătoare: "Se taie în carne vie"! Românii rămân fără locuri de muncă. Care sunt joburile cele mai afectate de pandemia de coronavirus
Decizia este una traumatizantă pentru 374 de angajați ai unei companii mari. Decizia a fost luată în urma pierderilor colosale în valoare de 315 milioane de lei cauzate de pandemia de coroanvirus.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 25 Iunie 2020, 16:13 | Actualizat: Joi, 25 Iunie 2020, 16:17Numărul de salariaţi al companiei TAROM va scădea cu 374 de persoane până la sfârşitul anului, potrivit unui ordin al ministrului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al operatorului naţional aerian, publicat în Monitorul Oficial, iar cheltuielile cu personalul prevăzute se ridică la 197,285 milioane de lei, potrivit Agerpres.
Astfel, conform documentului, de la un număr mediu de salariaţi de 1.607, TAROM va rămâne la finele anului cu 1.233 de angajaţi.
Pericol uriaș la granița României! Autorităție sunt pregătite pentru cel mai negru scenariu
Cheltuielile de natură salarială ale companiei vor fi anul acesta de 140,444 milioane de lei, din care 137,985 milioane de lei cheltuieli cu salariile, iar 2,459 milioane de lei reprezintă bonusuri.
Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială este la TAROM de 7.282,92 lei.
Totodată, bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei are prevăzute cheltuieli cu plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor de personal, care însumează 24,464 milioane de lei.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete sunt de 1,978 milioane de lei.
Rezultatul pe anul în curs indică pierderi nete de 315,017 milioane de lei, la venituri totale de peste 1,013 miliarde de lei. Veniturile din exploatare pe care TAROM le ţinteşte anul acesta depăşesc 912,536 milioane de lei, iar cele financiare ajung la 100,502 milioane de lei.
Cheltuielile totale ale companiei în 2020 sunt de 1,328 miliarde de lei, aproape 1,2 miliarde de lei fiind cheltuieli de exploatare.
La începutul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a apreciat că TAROM poate fi salvată, dar este nevoie de o restructurare la sânge, iar noua conducere împreună cu administratorii au misiunea "să taie în carne vie".
"Companiile aeriene din întreaga lume, companiile din România au înregistrat pierderi uriaşe, au redus cursele cu peste 95%. Compania TAROM nu se simţea bine oricum înainte de criză, era bolnavă de nepotism în primul rând, dar şi de alte lucruri acolo. Eu cred, am încredere că această companie naţională poate fi salvată.
Tot ce depinde de Guvernul României prin acel ajutor de salvare acordat, 37 de milioane de euro, prin ajutorul de stat pe care îl pregătim, facem în aşa fel încât printr-o restructurare la sânge a acestei companii, ea să poată să funcţioneze în continuare", a declarat Lucian Bode, potrivit Agerpres.
Ministerul Transporturilor a anunţat pe 9 iunie că directorul general al companiei TAROM, George Barbu, şi-a prezentat demisia din funcţie în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie, iar Ursu Mihăiţă - membru al Consiliului de Administraţie al TAROM - a preluat funcţia de director general interimar pe o perioadă de 4 luni.
Bode a susţinut că era nevoie de cineva din exteriorul companiei pentru a putea face o restructurare, subliniind că are încredere în noul director general interimar.
Comisia Europeană a aprobat, pe 24 februarie 2020, în conformitate cu normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat, planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 de milioane lei) companiei aeriene de stat TAROM, a informat un comunicat de presă al Executivului comunitar.
Potrivit Comisiei Europene, prin această măsură se va asigura faptul că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în special pe numeroasele rute pe care TAROM este singurul furnizor, iar pasagerii nu vor fi afectaţi de perturbări ale traficului aerian, fără a se distorsiona în mod nejustificat concurenţa pe piaţa unică.