Tehnologia dă apă la moară pasiunii. După o istorie de 30 de ani (producția primului M3 E30 – “ursuleț” a început în 1986) și șase ediții speciale BMW M3 (M3 Evolution – E30 / 1988, M3 Sport Evolution – E30 / 1990, M3 GT – E36 / 1995, M3 CSL – E46 / 2003, M3 GTS – E92 / 2010 și M3 CRT – E92 / 2011), M4 preia ștafeta în cursa acronimelor generatoare de adrenalină pură. În plină eră a downsizing-ului și a motoarelor supraalimentate, BMW M4 GTS revine la “tradiționala” arhitectură cu șase cilindri în linie și, cu o “perfuzie” cu apă și tehnologie M TwinPower Turbo, scoate 500 CP din 3.0 litri, devenind cel mai puternic “M3” din istorie. În combinație cu raportul masă-putere de numai 3.0 kg/CP, asta se traduce printr-o accelerație 0-100 km/h în 3.8 sec., o viteză maximă limitată la 305 km/h și un consum mediu mixt anunțat de 8.3 l/100 km. Probabil, la vale, dar asta e altă poveste.
Joi, 22.10.2015, 10:38Nu mulți cred în mitul reîncarnării, dar, când există elemente izbitor de asemănătoare, parcă, te bate gândul. "Pisica" în două uși, BMW-ul Seria 3 E36 (1992 - 1999) coupé/cabrio, avea, de exemplu, o lungime de 4.432 mm. Iar M3-ul scotea 321 CP dintr-un superb motor aspirat, cu șase cilindri în linie, de 3.2 litri. Acum, Seria 3 coupé și cabrio a dispărut, transformându-se în Seria 4. Dar a apărut "prâslea". Și, coincidență sau nu, BMW Seria 2 cabriolet/coupé (F22) are exact 4.432 mm lungime, iar M235i-ul, cu al său TwinPower Turbo de 3.0 litri, tot cu șase cilindri în linie, se laudă cu 326 CP. Mai mult, design-ul Seriei 2 a fost "felinizat", detașându-se clar de Seria 1.
Vineri, 12.09.2014, 09:05Ultima ramasita de motor aspirat de pe M-urile celor de la BMW statea pitita sub capota lui M3. Dar se pare ca normele astea necrutatoare vor sa-l faca istorie.
Marti, 05.04.2011, 00:00Echipa BMW Motorsport a reusit o revenire triumfala si a castigat editia 2010 a cursei de 24 de ore de la Nürburgring, desfasurata pe celebra varianta Nordschleife.
Marti, 18.05.2010, 00:00