La cinci ani de la ultimul succes al constructorului, modelul BMW M3 GT2 cu numarul 25 a obtinut a 19-a victorie pentru BMW in aceasta intrecere clasica de anduranta.
Masina invingatoare, in al carei cockpit s-au aflat Jörg Müller (Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Uwe Alzen (Germania) si Pedro Lamy (Portugalia), a trecut linia de sosire in prima pozitie, dupa 154 de tururi la circuitul in lungime de 25,378 kilometri. Cvartetul de piloti a avut o evolutie impresionanta si a reusit sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului in ciuda problemelor avute la cutia de viteze a automobilului in ultimele trei ore.
Cel de-al doilea echipaj BMW M3 GT2, cu numarul 26, pilotat de Dirk Werner (Germania), Dirk Müller (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie) si Dirk Adorf (Germania), a avut o revenire spectaculoasa. La final a incheiat pe locul al saptelea, reusind sa recupereze peste 170 de pozitii. Cei 220.000 de spectatori au vazut cum evitarea unei coliziuni a dus la o iesire in decor, consecinta fiind ca cei patru piloti au pierdut o ora la standuri chiar la inceputul cursei si au fost nevoiti sa retrogradeze pana pe locul al 182-lea.
In conditii de vreme uscata, dar racoroasa, automobilul cu numarul 26 a reusit sa-si faca loc prin pluton, recuperand tur dupa tur. In cele din urma efortul celor patru piloti a fost recompensat cu o clasare in Top 10.
Cele doua automobile private BMW Z4 GT3, avand numerele de start 76 si 69, inscrise de Schubert Motorsport, respectiv de Dörr Motorsport, au completat un rezultat general foarte bun pentru BMW, dupa ce s-au clasat pe locurile al patrulea, respective al noualea. Pe langa victoria in clasamentul general, echipele BMW au inregistrat zece succese la diferite categorii in intrecerea de pe Nordschleife. Aceste rezultate au consolidat pozitia ocupata de BMW in istoria all-time a cursei, ca fiind cel mai de succes constructor. Din cele 198 de automobile care au luat startul la editia din 2010, 63 au fost modele BMW.
Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a declarat: "Aceasta a fost o revenire fantastica in cursa de 24 de ore de la Nürburgring, pe Nordschleife. Acest succes imi reaminteste de cel obtinut in 1999 la Le Mans. Niciodata nu am trait un sentiment mai palpitant ca cel de astazi. Dupa ce o parte din adversarii nostri au avut diferite probleme, victoria noastra a fost amenintata. In jurul orei 12.00, masina invingatoare a inceput sa aiba probleme la cutia de viteze, ceea ce a insemnat pierderea unuia din rapoarte. Imediat dupa ora 13.00 si alte trepte ale cutiei nu au mai fost functionale. Modul in care Jörg Müller si Uwe Alzen au reusit sa aduca masina la sosire in prima pozitie a fost o performanta magnifica, mai ales in aceasta faza cruciala a cursei. Tensiunea a atinse cote inalte pentru toti, asa ca fericirea a fost si mai mare la trecerea liniei de sosire. Trebuie sa multumesc fiecarui membru al echipei. Toti au lucrat perfect. Le multumesc si fanilor nostri, care ne-au primit cu caldura dupa o pauza de cinci ani si ne-au sustinut asa cum numai ei stiu sa o faca".
Pentru echipa Schnitzer Motorsport, aceasta este a cincea victorie in "Infernul Verde" dupa cele reusite in 1989, 1990, 2004 si 2005.
Directorul echipei Charly Lamm a declarat: "Zile precum aceasta reprezinta motivul cel mai important pentru care imi iubesc meseria atat de mult. Angajamentul aratat de intreaga echipa este cu adevarat unic. A trebuit sa trecem peste situatii dificile, dar mereu am crezut in forta noastra. Pregatirea a fost dificila, pentru ca a trebuit sa avem la dispozitie cel mai bun pachet intr-un interval de timp relativ scurt. Dar, fara indoiala, am reusit. Nu pot omite sa nu-mi exprim regretul pentru adversarii nostri care nu au incheiat cursa. Totusi, fiabilitatea este cruciala intr-o intrecere precum aceasta, iar la acest aspect am fost cei mai buni".
Munca rapida si fara erori pe care Schnitzer Motorsport a demonstrat-o de-a lungul deceniilor a jucat un rol important in acest triumf. Dupa accidentul suferit de Werner in turul opt, mecanicii au schimbat suspensia stanga fata, radiatorul si amortizorul stanga spate de la modelul BMW M3 GT2 cu numarul 26.
Si masina invingatoare a experimentat momente dificile: pana de cauciuc din turul 46 si radiatorul distrus dupa alte sase tururi au insemnat pit stopuri neprogramate. In plus, automobilul a dezvoltat o problema a cutiei de viteze in cursul ultimelor trei ore. Echipa si pilotii si-au pastrat insa calmul si au refuzat sa cedeze victoria odata ce au preluat conducerea cursei cu doua ore inainte de sosire.
Cea de-a cincea victorie pe Nordschleife il duce pe Pedro Lamy (Portugalia) la egalitate in clasamentul all-time cu Marcel Tiemann (Germania). Pentru Jörg Müller si Uwe Alzen, aceasta a fost cea de doua victorie in ceea ce probabil este cel mai dificil circuit din lume. Si Augusto Farfus intra in cartea de istorie a intrecerii de pe Nordschleife ca urmare a unei victorii deja de la primului start intr-o cursa de 24 de ore cu o masina oficiala.
F1/ Mercedes GP a renuntat la recurs dupa penalizarea lui Michael Schumacher... Televiziunile insista ca meciurile ultimei etape sa nu se joace toate la aceeasi ora!...