Conform Mental Floss, cei mai mulți comercianți aleg să nu monteze multe geamuri pentru a crea un mediu în care oamenii să se simtă confortabil și care să-i facă să achiziționeze multe produse. De altfel, acesta este motivul pentru care multe dintre supermarketuri au podele din gresie.
Citește și: De ce au adidașii acele găuri suplimentare la șireturi. Motivul pentru care sunt acolo
Acestea reușesc cu brio să amplifice zgomotul făcut de cărucioare, făcându-le ușor de manevrat, lucruri care-i ”obligă” pe clienți să încetinească și să viziteze o parte mai mare din unitate, având timp să cerceteze rafturile.
De ce nu au supermarketuri ferestre
Unul dintre motivele pentru care supermarketuri nu au ferestre este ca cei aflați la cumpărături să aibă impresia că timpul este suspendat, dar și să nu fie afectați sau distrași de fenomenele meteo nefavorabile.
Citește și: De ce au blugii buzunarele false. Explicația simplă, la care puțini s-au gândit
Dincolo de aceste tactici practicate de comercianți, lipsa ferestrelor este și practică. Cele mari, care lasă lumina soarelui să pătrundă, pot provoca deteriorarea pachetelor, ceea ce va face ambalajele să pară uzate. Un ambalaj degradat nu va atrage atenția consumatorilor, care îl vor da la o parte în favoarea unuia care arată impecabil.
Un alt motiv pentru care magazinele mari nu au geamuri este că ferestrele ar ”înghiți” mare parte din suprafața și comercianții ar fi nevoiți să renunțe la spațiu valoros, respectiv să reducă numărul rafturilor.
Sigur, acest lucru poate să nu deranjeze în cazul unui spațiu generos și deteriorarea ambalajelor poate fi evitată prin montarea unor ferestre cu filtre UV.
Citește și: De ce folosește Familia Regală telefoane vechi, cu fir. Un expert regal a explicat care este motivul