Cu siguranță ai observat faptul că portocalele sunt ambalate, de obicei, în plasă de culoare roșie. Puțini sunt cei care știu care este motivul.
Dacă vreun ambalaj al unui lucru cumpărat nu pare să aibă și un rol practic, atunci cel mai probabil el servește unui scop ce ține de marketing. Un exemplu cât se poate de concludent în acest sens este plasa roșie cu care sunt mereu ambalate diferite cantități de portocale, atât în hypermarket, cât și în micile magazine de cartier.
De sunt portocalele și mandarinele ambalate în plase de culoarea roșie
Oricât de greu ar părea de crezut se pare însă că nu este deloc întâmplătoare culoarea roșie a acestor plase. Celebra publicație Reader's Digest a publicat un articol în care arată faptul că acești săculeți au rolul de-a face clienții să-și dorească să cumpere produsul.
Care este explicația acestui fenomen? Potrivit unor studii, culoarea portocalie a fructelor iese mult mai bine în evidență mult mai bine atunci când este asociată cu roșul decât atunci când stă lângă galben, verde sau albastru.
Acest lucru ne face să percepem (în mod eronat sau nu) că portocalele sunt mai coapte” și mai intense la culoare, cel puțin la exterior, atunci când le vedem prin plasele de culoare roșie.
Află motivul pentru care portocalele sunt ambalate în plase roșii
Și fiindcă au această „putere”, săculeții cu pricina sunt folosiți și la ambalatul de mandarine, clementine, minole sau grapefruit, căci toate aceste fructe sunt portocalii.
În cazul lămâilor, în schimb, se preferă plasele de culoare verde, pentru a pune în evidență cât mai bine galbenul. Dacă lămâile ar fi fost vândute în săculeți de culoare roșie precum alte citrice, atunci creierul ne-ar fi jucat ceva feste și ne-ar fi făcut să percem aceste fructe ca având culoare portocalie. Lămâile pot fi vândute și în pungi galbene, în timp ce fructele de lime sunt ambalate mai mereu în plase verzi, ca să se potrivească nuanței lor, arată cei de la mentalfloss.com.
Data viitoare când mai mergi la cumpărături, încearcă să vezi cum cei de la magazine recurg la tot felul de trucuri pentru a atrage atenția clienților De exemplu, o strategie folosită recent este ca pe rafturi, la nivelul ochilor clienților, să fie așezate produsele mai scumpe, în timp ce în partea de sus sau de jos, aproape de podea, să fie așezate produsele mai ieftine.