Drumul oricărui călător care vrea să ajungă cu trenul din Mogoşoaia în Capitală începe într-o aşa-zisă gară, plină de gunoaie, năpădită de buruieni, invadată de maidanezi.
În Gara Buftea, 12 kilometri de Bucureşti, înainte de răsărit, cei care vor să scape de traficul infernal de pe şosele îşi lasă maşinile îngrămădite în parcare şi se transformă şi ei din şoferi, în pasageri.
Un calcul simplu arată că naveta cu trenul de la marginea Capitalei până în oraş costă aproape 10 lei zilnic. Cu maşina, doar combustibilul ar costa în medie 12 lei. La care adăugăm preţul asigurării obligatorii şi timpul pierdut - aproape două ore zilnic.
Aşadar, trenurile urbane ne-ar salva timpul, nervii şi banii irosiţi pe şosele. Dacă ar fi suficiente. Pentru că doar trei rute, Buftea, Fundulea şi Mogoşoaia, sunt conectate de Capitală. În condiţiile în care Bucureştiu are o centură feroviară de 68 de kilometri, lăsată în paragină.
Trenuri urbane care să lege localităţile de la marginea Capitalei de staţiile de metrou ar fi trebuit să circule încă de acum doi ani. Totul a rămas însă la stadiul de proiect. Caile ferate române au cheltuit 9,2 milioane de lei pe studii de fezabilitate.
Fenomen alarmant în România! Specialiștii au făcut o previziune înfiorătoare! Imagini de necrezut! „Se întâmplă în conte... Leacul pentru coronavirus, descoperit în România! Cercetători din Timișoara au creat un vaccin specializat pentru țara n...