Sunt imaginile neputinţei. Neputinţa guvernelor din ultimii 30 de ani şi a şefilor de la drumuri. Aglomeraţia de pe DN1 a devenit o tradiţie mai ales de sărbători.
În 2020, oficialii au venit cu o nouă idee: un drum paralel cu Drumul Naţional 1. Noua şosea s-ar construi în locul unui traseu pe care acum abia încap două maşini în acelaşi timp. Jumătate este drum judeţean, jumătate - forestier. O variantă mai scurtă cu aproximativ 20 de kilometri decât DN1.
Pentru modernizare, este însă nevoie ca tot tronsonul să treacă de la Consiliile Judeţene în administrarea Companiei de Drumuri. Până atunci, primăriile. peticesc cu asfalt.
”În primăvara acestui an trebuie să înceapă lucrările pe acești trei kilometri, iar restul de nouă să rămână pentru o altfel de finanțare ori să se extindă acest PNDL și acolo.”, spune Lucian Costea, primar Valea Doftanei.
”Dacă vrem să ducem un trafic greu sau trafic serios pe acel drum judeţean, trebuie făcută o fundaţie calumea. Trebuie făcut un drum calumea, deci nu putem să punem asfalt direct peste nişte pământ bătătorit.”, a precizat Ionuț Ciurea, președinte Pro Infrastructura.
Ca de fiecare dată, noul an vine şi cu promisiuni legate de construirea autostrăzilor.
”La câți kilometri de autostradă se așteaptă românii la final de an? Pe o analiză de 45-102 kilometri uitându-ne la stadiul fizic de pe fiecare tronson, în funcție de cum evoluează să fim optimiști dacă vom avea 50 de kilometri de autostradă nou construită, dată în folosință. ”, a spus Lucian Bode, ministrul transporturilor.
Dincolo de promisiunile politicienilor, datele statistice arată cât de gravă este situaţia infrastructurii. În ultimii 52 de ani, în România au fost construiţi puţin peste 800 de kilometri. Asta înseamnă 15 anual. În 2019, Guvernul a dat în folosinţă 22 de kilometri de şosea de mare viteză.
Lista țărilor din Europa unde te poţi pensiona cel mai devreme.... Primele majorări salariale din 2020. Salarii mai mari pentru angajatii MAI din ianuarie...