Ce alimente poţi consuma pe timp de caniculă!

 
+5 click pentru
galerie

Vara, când temperaturile devin tot mai sufocante, trebuie să acordăm o atenţie specială alimentaţiei. Aceasta trebuie sa fie echilibrată şi să aducă un aport optim de nutrienţi şi minerale ca să putem duce la capăt toate îndatoririle zilnice.

Nutriţionistul Florin Ioan Bălănică, declară pentru CSID, secretul unui stil de viață echilibrat și sănătos pe timpul verii.

Ce alimente sunt indicate pe canicula?

"Este foarte important ca in meniul zilnic de vara sa fie prezente toate grupele de alimente. Atentie insa la proportii!", avertizeaza specialistul. Organismul are in continuare nevoie de proteine, carbohidrati, lipide. "Asigurati-va mai multe vitamine, minerale si multa apa, in special in perioada foarte calduroasa. Este bine ca legumele si fructele proaspete sa constituie cea mai mare parte din meniul zilnic, deoarece sunt surse de vitamine, enzime, fibre si antioxidanti", adauga dr. Julieta Cristescu, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice.

Acesta recomandă:

fructe: pepeni verzi si galbeni, pere, mere, capsunile, mango, smochine etc.;

legume: rosii, castraveti, dovlecei, ardei, vinete, ciuperci, conopida, fasole verde etc.;

cereale integrale, orez, paine neagra cu seminte;

produse lactate;

sucuri din fructe si legume;

ceaiuri (ceai verde, negru, infuzii de plante).


Chiar si cafeaua se poate consuma, cu conditia sa nu facem abuz.

"Un om sanatos poate sa bea o ceasca de cafea de dimineata, cu conditia sa fie o cafea de buna calitate. De asemenea, o singura cafea normala nu creste tensiunea si nu le face probleme persoanelor hipertensive. De preferat este indulcirea cafelei cu o lingurita de miere", recomanda dr. Cristescu.

Acesta recomandă frunzele de salată sunt o sursă extraordinară de apă și vitamine, A, B1, B2, B9, C, K, potasiu, magneziu, iod, fosfor, cupru sau zinc. De asemenea, castraveții care au beneficii uimitoare asupra sănătăţii, fiind compuşi în proporţie de 95% din apă, ceea ce înseamnă că într-o zi călduroasă de vară ne pot ajuta să ne menţinem hidrataţi.

“Pentru a elimina riscul deshidratării, recomand consumul de alimente bogate în apă, în special fructe şi legume. Organismul are nevoie de 1 litru şi jumătate-2 litri de apă pentru reabsorbţia volumului de lichide şi de săruri minerale pierdute prin transpiraţie”, declară medicul.



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI