Căutare Live

Ce mananci ca sa eviti balonarea

Te confrunti din ce in ce mai des cu senzatia neplacuta de balonare? Iti simti abdomenul umflat, gata sa explodeze, insotit uneori de durere, stare de voma si greutate in respiratie? Cateva reguli alimentare te vor ajuta sa eviti aceasta problema.

Consumul de legume si fructe crude/uscate, ceaiuri sau condimente are un rol benefic in prevenirea senzatiei de balonare.

Legumele care impiedica aparitia balonarii sunt anghinarea, sparanghelul sau laptuca, iar fructele indicate sunt ananasul, papaya, capsunile, kiwi, zmeura si pepenele.

Mararul si leusteanul reprezinta si ele remedii impotriva balonarii. Se pot consuma in stare proaspata ori sub forma de ceai din frunze uscate. De asemenea, cel mai indicat e sa consumi doar peste, carne de pasare sau carne rosie.

Cerealele au si ele un efect benefic impotriva balonarii, asa ca poti introduce in alimentatia ta orez brun, secara sau porumb integral. Si ceaiurile au un rol important daca suferi de balonare.

Ceaiul de anason baut in timpul zilei trateaza balonarea, iar ceaiul din frunze de busuioc care contine uleiuri volatile si taninuri combate acumularea excesiva de gaze in intestine.


Ienuparul, eficient in probleme digestive
Ceaiul de angelica este si el un aliat impotriva balonarilor si a crampelor abdominale, mai ales daca se bea inainte de masa.

Se prepara dintr-o lingurita de radacina de angelica uscata la o cana cu apa, se fierbe timp de trei minute, se strecoara si se beau trei cani pe zi.

Dupa o masa copioasa, in care ai facut exces combinand mai multe alimente incompatibile, este bine sa mesteci cateva boabe de ienupar pentru a evita balonarea.

Totodata si ceaiul sau tinctura din fructe de ienupar te ajuta in cazul in care ai probleme cu sistemul digestiv.

Dieta anti-balonare

Iti sugeram o dieta anti-balonare cu cate trei variante pentru fiecare dintre mesele principale ale zilei. In functie de gusturi, poti alege varianta care te avantajeaza cel mai mult. Si nu uita: gustarile dintre mese sunt foarte importante!

Micul dejun

1. O felie de paine integrala cu unt si gem si un pahar de suc proaspat de portocale.
2. Un ou fiert, o felie de paine de grau integral prajita, unsa cu unt, si un grapefruit.
3. O banana amestecata cu o lingurita de ovaz si un iaurt mic de fructe.

Pranz

Citește și
un caine din rasa Goldendoodle
Un bărbat a găsit un câine pe stradă și l-a luat. Când a privit atent a găsit un bilet ascuns în zgardă. Ce a descoperit
Un bărbat a găsit un câine pe stradă și l-a luat. Când a privit atent a găsit un bilet ascuns în zgardă. Ce a descoperit
colaj de fotografii cu anamaria prodan si laurentiu reghecampf
Laurențiu Reghecampf, pictorial de poveste cu iubita Corina Caciuc. Cei doi ies oficial în public. Ce detalii atrag atenția
Laurențiu Reghecampf, pictorial de poveste cu iubita Corina Caciuc. Cei doi ies oficial în public. Ce detalii atrag atenția
geena davis, fostul sot și cei 3 copii ai sai
Geena Davis a finalizat divorțul cu Reza Jarrahy. Ce schimbări au trebuit să adopte cei trei copii ai lor
Geena Davis a finalizat divorțul cu Reza Jarrahy. Ce schimbări au trebuit să adopte cei trei copii ai lor
Mai multe articole

1. Doua bucati de piept de pui la gratar, doua felii de paine din grau integral, o salata de legume si o para.
2. Un bol de supa de legume si o felie de paine din grau integral cu branza dule de vaci si salata verde.
3. Un bol mic de salata de fructe de mare, un iaurt de fructe degresat si o banana.

Cina

1. O friptura din piept de pui fara piele cu legume fierte si o lingurita de sos de soia.
2. Un peste la gratar cu cinci cartofi fierti si sparanghel, plus un bol cu salata de fructe.
3. Paste fierte cu legume inabusite (broccoli, morcovi si rosii) preparate cu sos de rosii si mozzarella, plus o salata.

Gustarea de la ora 11.00

1. Doua linguri de branza dulce de vaci cu o rosie.
2. Un baton de cereale.
3 Un kiwi si o para.

Gustarea de dupa-amiaza

1. Un iaurt de fructe degresat.
2. O felie de paine prajita din grau integral unsa cu unt de arahide.
3. Un pachetel de biscuiti fara grasimi.

12 REGULI ANTIBALONARE:

1. Nu vorbi in timpul mesei, mesteca si inghite mancarea incet.
2. Nu fuma la masa si evita sa stai aproape de cei care fumeaza.
3. Nu consuma mai mult de un pahar de alcool in timpul mesei.
4. Bea mai putin ceai negru si cafea in timpul zilei.
5. Nu combina alimente incompatibile - cartofi prajiti cu paine si friptura sau carne cu branzeturi la aceeasi masa.
6. Fructele se consuma intotdeauna pe stomacul gol, fiind cea mai buna optiune pentru o gustare intre mese.
7. Legumele le poti consuma oricand, in cantitati tolerate.
8. Evita alimentele flatulente - fasolea boabe, mazarea, varza, lintea, castravetii, ridichiile sau soia, orezul fiind o alegere buna.
9. Renunta la sucuri acidulate, apa minerala, produse lactate si guma de mestecat.
10. Evita stresul in timpul mesei.
11. Respecta regimul celor trei mese principale cu 1-2 gustari intre ele.
12. Evita mesele copioase si siesta imediat dupa masa. Dupa fiecare masa trebuie sa faci miscare, cel putin 15-20 de minute.

Citeste Revista Felicia

Emotiile sunt cauza durerilor cronice... Alimentele functionale previn bolile...
Parteneri
Obiceiuri la care e indicat să renunți după vârsta de 60 de ani. Cum să-ți păstrezi echilibrul în viață
Procesul de îmbătrânire poate fi unul extrem de frumos. Acest lucru se întâmplă mai ales dacă ai avut parte de o viață echilibrată și activă. Cu toate acestea, anumite probleme de sănătate pot pune în dificultate calitatea vieții. Vestea bună este că multe din aceste obstacole se pot evita cu ajutorul unor obiceiuri la care e indicat să renunți după vârsta de 60 de ani.
Catine.ro
Ultimele știri