Live acumObservator 12
Prime Time 20:00Sacrificiul

Cum sa pierzi 20 de kilograme in doua luni atunci cand esti gras I Episodul 4: faza a 2-a a dietei. De ce am zis "stop joc"! #sepoate

Am slabit 20 de kilograme in doua luni, mi-am demontat toate miturile gen "nu e bine sa slabesti mult si repede" si nu m-am mai ingrasat desi au trecut 5 luni. Nu urmez vreo etapa de mentinere, ci doar cateva principii sanatoase

Giuseppe Castaldo a facut ochii mari vazand fotografia de la data primei noastre intalniri. In fata lui, noul eu. Cu 20 de kilograme mai putin, pierdute-n fix doua luni, de la 99.6 kg la 80, fara burta si cu un tonus excelent. A comparat masuratorile si m-a felicitat pentru vointa.

Pentru mine, sa pierd 20 de kilograme in doua luni, sa scap de grasime efectiv si sa revin la normal a insemnat un proces in care m-am minunat zi de zi de aceste rezultate. In mintea lui, probabil ca-si zicea: "Daca ar avea toti putina rabdare ... Nici nu-si dau seama cat de aproape sunt de a-si recapata ani buni de viata normala" ... Si are dreptate. Nu stiu ce procent din zecile de mii de pacienti grasuti ai dansului au mers pana la capat, dar sunt convins ca cei care nu au trisat au avut rezultate uimitoare, la fel ca mine.

Urmareste cele 3 episoade din "Cum sa pierzi 20 de kilograme in doua luni"

Episodul 1: inceputul dietei si cum am ajuns la doctorul Giuseppe Castaldo de la CronosMed

Episodul 2: principiile dietei doctorului Castaldo #sepoate

Episodul 3: cele doua luni de dieta. Decizii, trairi, rezultate #sepoate

Pentru cei care n-au citit episoadele trecute, las aici din nou meniul pe care l-am urmat timp de 2 luni. A fost completat cu produsele doctorului (le gasiti aici), dar dincolo de aceste lucruri, in paralel s-a desfasurat un proces de schimbare a stilului de viata. Pentru cei care vor detalii, sa urmareasca filmuletul de mai jos in care Giuseppe Castaldo explica transformarea:

Pentru ca la fel de important ca alimentele pe care le mancam este cand si cum le mancam. Degeaba ne infometam la mesele principale daca bagam pe gat intre acestea tot felul de prostioare (covrigei, pufuleti etc). Mancatul asta continuu, mai ales daca esti grasut, nu te avantajeaza. Pentru ca grasutilor le tine nivelul de insulina ridicat si corpul intr-o stare permanenta de acumulare. Dar sa revenim la meniu:

Dimineata: un kefir + suplimentele doctorului Castaldo (Bodydrain, Stresless, Lipovit, Alkaline, Amino-proteine)

Pranz: gratar (200 grame de carne vita / iepure / pui / curcan / muschiulet de porc sau peste) + legume (200 grame broccoli / conopida / castraveti / fenicul / dovlecei / salata / spanac / varza / vinete / ciuperci / sparanghel) + supliment (Acand)

Cina: combinatii din alimentele citate mai sus, la pranz ... + suplimente (Stresless, Acand, Colondrain, Kollagen)

Faza a doua a dietei

Dupa cum vedeti mai sus, lipsesc alimente multe si tentante. De la paste, cartofi, orez, la branzeturi, fructe si dulciuri. Practic, doctorul mi-a scos din meniu carbohidratii si zaharul, taind astfel sursa de energie data de alimente, astfel ca am intrat in chetoza (ketoza, cetoza) si energia corpului meu a fost generata din grasimile acumulate in timp. Si, la 100 de kilograme, aveam, slava Domnului, ce transforma :)). Asa ca n-am avut caderi de energie, decat in a 3-a sau a 4-a zi o usoara moliciune, explicata de mine prin switch-ul facut catre starea de chetoza.

Cetoza este un proces natural care apare atunci cand grasimile sunt transformate in energie de catre organism - de obicei cand acesta nu primeste suficienta glucoza (carbohidrati), pentru a asigura corpului energia de care acesta are nevoie. Grasimea este defalcata in energie si corpi cetonici (produse moleculare obtinute in urma procesului metabolic).
Cetoza poate avea loc cand o persoana nu asimileaza carbohidranti, dupa o perioada de exercitii fizice intense sau atunci cand urmeaza o dieta cu un nivel scazut de carbohidrati, dar ridicat in grasimi.
Cetoza in sine nu este un proces daunator si se desfasoara atat la persoanele care sufera cat si la cele care nu sufera de diabet.
sursa: sfatulmedicului.ro

In faza a doua, mi-a introdus in alimentatie toate fructele (mai putin bananele), dar in cantitati limitate (ex. doua mere pe zi), supa, prosciutto sau parmezanul etc. Cam asa arata planul:

Nu v-am zis ca in timp ce tineam dieta, primele 60 de zile, am citit doua carti anti-dieta: Ketofast, scrisa de dr. Joseph Mercola, si Secretul unui corp sanatos, scrisa de dr. Jason Fung. Nu mi le-a recomandat nimeni, mi-au cazut in mana la Carturesti, ca doar mi se aliniasera planetele, nu? :))

Ei bine, cartile astea mi-au explicat ce mi se intampla, m-au ajutat sa inteleg si sa citesc dincolo de mic dejun + pranz + cina, sa constientizez ca imi trebuie un nou stil de viata. Micul dejun in recomandarile doctorului Castaldo a fost un kefir, in prima faza, si un suc de fructe in a doua + cateva oleaginoase (nuci, migdale, caju etc). Adica mai mult lipsa de mic dejun ... Pai, nu se zicea ca e cea mai importanta masa a zilei? Raspunsul l-am gasit in "Codul greutatii corporale - Secretul unui corp sanatos":

"Pur si simplu nu este nevoie sa mancam din clipa in care ne trezim. In fiecare dimineata, chiar inainte sa ne trezim, ritmul circadian natural ne inunda corpul cu un amestec de cortizol, hormoni de crestere, epinefrina si adrenalina (norepinefrina). Acest cocktail stimuleaza ficatul pentru a produce glucoza, furnizandu-ne o doza sanatoasa ca sa ne trezeasca. Efectul se numeste "fenomenul zorilor" ... Organismul se pune in miscare dimineata pentru actiune, nu pentru mancare. Toti acesti hormoni duc la eliberarea de glucoza in sange, pentru a produce rapid energie. Suntem deja cu rezervorul plin si gata de pornire. Pur si simplu nu trebuie sa mai facem plinul o data, cu cereale pline de zahar sau covrigi"

De aici, mi-am pus urmatoarea intrebare: bun, deci micul dejun e degeaba, ceea ce inseamna ca se mareste distanta dintre ultima masa si urmatoarea. De ce, ce inseamna asta, ce aduce bun corpului? Mi-a explicat a doua carte "Ketofast". Se numeste intermitent fasting sau post (negru) si este foarte benefic pentru organism. Va mai amintiti de insulina si rezistenta la insulina despre care vorbea profesorul? Intermitent fastingul regleaza insulina. Am vazut asta in analizele mele: era 22 inainte de dieta, 8 dupa o luna, 8 dupa inca una, iar in timpul asta am slabit 20 de kilograme.

De ce am zis STOP in faza a doua:

Deci in faza a doua ai voie sa mananci cam orice, iar intr-o zi pe saptamana o masa la liber, ce vrei, plus un pahar cu vin. Eram atat de hotarat sa merg mai jos de 80, incat in prima saptamana cu mai multa libertate am mancat doar niste mere in plus ... Pentru ca-mi plac, mai ales cele de Voinesti, pentru ca era vremea lor ... Trecusem de 19 octombrie ... Pe 24, cantarul imi incepea pentru prima data cu 79! Recapitulez: 19 august 99,6 kg => 24 octombrie 79,7 kg ...

Ei bine, aici am zis stop si m-am extras din program. Mi-am zis ca am inteles principiile, ca nu o sa stau o viata intr-o dieta, e timpul pentru un nou stil de viata. Si, din acel moment, n-am mai luat nici un supliment si pana-n ziua de azi mi-am urmat noile principii, care pe scurt se rezuma la:

- 16 ore pauza intre ultima masa a zilei si urmatoarea. Exemplu: daca mananci la ora 20:00, atunci a doua zi mai mananci dupa 12:00 ... Daca mananci la 10 seara, a doua zi mai mananci dupa 2 p.m.

- carbohidrati si zahar cat mai putini posibil si foarte, foarte rar seara

- doua mese pe zi, pranz si cina, fara rontaieli intre ele.

Inca nu mananc fainoase albe, ma feresc sa amestec carnea cu cartofii sau cu pastele ... De baut, un pahar, doua de vin rosu maxim si de regula in week end. Am intrat cu 77 de kilograme in Craciun si am iesit cu 76, desi am mancat de toate, dar in parametrii de mai sus (spre exemplu - salata boeuf la pranz). Din cand in cand mai iau si cate un mic dejun, mai ales in weekend.

Cam asta este povestea celor 2 luni si o saptamana de dieta. Timp suficient pentru un grasan de 100 de kilograme sa redevina om normal, de 80 de kilograme la 1.80 m inaltime. Chetoza a avut un efect incredibil, scapand-ma de tesutul adapos. Mai slabisem prin infometare, dar tot pufos ramasesem. De data aceasta, am ajuns la concluzia ca doar prin chetoza poti scapa de grasimea interna. Merita sa incercati!

Si, sa nu uitam, fara o ora de sport, doar din alimentatie. Despre sport insa vom vorbi in episodul 5. In detaliu!

Urmareste cele 3 episoade din "Cum sa pierzi 20 de kilograme in doua luni"

Episodul 1: inceputul dietei si cum am ajuns la doctorul Giuseppe Castaldo de la CronosMed

Episodul 2: principiile dietei doctorului Castaldo #sepoate

Episodul 3: cele doua luni de dieta. Decizii, trairi, rezultate #sepoate