Mancaruri la care trebuie sa renunti la menopauza

 
+4 click pentru
galerie

- sodiu
- cofeina
- zahar
- grasimi si colesterol
- alcool.

Sodiul

Sodiul joaca un rol esential in corpul nostru. Regularizeaza presiunea sangelui si transmite impulsuri nervilor. Dar majoritatea dintre noi obtin aceasta substanta din dieta, deci folosind sare in exces nu numai ca nu este necesar dar chiar poate fi daunator. Este o credinta inca neconfirmata ca mancand mai multa sare, aceasta ar creste presiunea sangelui- ceea ce este un fapt benefic pe masura ce imbatranesti. Si iata ca este totusi o legatura intre sare si osteoporoza.
De fapt sodiul in exces poate absorbi calciul din tractul digestiv inainte de a fi folosit in oase si pur si simplu este impins in rinichi, de unde este eliminat din corp.

Daca prepari mesele cu mare atentie, folosind doar ingrediente proaspete, vei obtine cantitatea necesara de sodium din surse variate. Acestea includ bicarbonatul de sodiu, praful de copt, fructele si legumele conservate, mancarurile pe jumatate gatite, chips-urile de cartotfi, condimentele si adaosurile de arome. Cea mai usoara cale de a evita sa mananci prea multa sare este sa indepartezi solnita de pe masa din bucatarie si sa nu mai gatesti cu sare.
Poti sa tai de pe lista de cumparaturi alimentele afumate, carnatii, sunca, slanina etc.
Familia ta va protesta o saptamana-doua pentru ca ai luat aceasta decizie, insa vei fi surprinsa de rapiditatea cu care vor incepe sa simta gustul real al mancarurilor.

Cofeina

Daca esti o bautoare inraita de cafea - si majoritatea oamenilor sunt - stii orele la care nu mai trebuie sa consumi aceste produse sau sa le elimini din dieta.
Un stimulent gasit in bauturile usoare ca ciocolata si ceaiul este cofeina folosita de majoritatea oamenilor pentru a preveni oboseala si a munci mai mult sau mai repede - vezi binecunoscuta pauza de cafea.
La menopauza, oricum, cofeina si alte bauturi ce contin aceasta substanta pot creste numarul sau intensitatea bufeurilor. Cofeina este de asemenea implicata in schimbarile produse la nivelul sanilor ca bolile fibrochistice, osteoporoza si in nivelul ridicat de colesterol asociat cu bolile de inima.
Avertisment: daca esti obisnuita sa bei cinci sau sase cani de cafea sau bauturi care sa contina cofeina in fiecare zi, eliminand cofeina prea repede poti declansa diferite simptome. Acestea pot fi de la dureri de cap la nervozitate si moleseala, greturi si constipatie. Pentru a evita sevrajul de cofeina, redu treptat cantitatea si inlocuieste-o cu bauturi decafeinizate.

Zaharul

Hormonii fluctuanti pot afecta nivelul zaharului din sange si poate cauza crize de zahar. Zaharurile rafinate - cele care se gasesc in cutia ta de zahar, in bomboane, prajituri, produse de patiserie, cereale, siropuri si in mancarurile semipreparate sunt pline de calorii. Mancandu-le castigi foarte usor in greutate insa ele nu vor contribui cu nimic la valoarea nutritiva. Zaharul poate cauza o serie de probleme vaginale si infectii ale tractului urinar.
In general iti poti suprima dorinta de dulciuri mentinand nivelul proteinelor in anumite limite. De asemenea asigura-te ca esti dotata cu alternative sanatoase.: fructe proaspete si uscate ce contin fructoza, adica zahar natural si fibre. Oamenii de stiinta sunt de parere ca fructele ne pot ajuta sa scapam de cancerul de stocac si colon.

Grasimile si colesterolul

Prioritar la menopauza, estrogenul ajuta la suprimarea acumularilor de grasimi de-a lungul venelor arteriale. Insa cum menopauza scade nivelul de estrogen aceasta extra-protectie dispare lasandu-te prada acumularilor arteriale ce se termina adesea cu boli cardiace, atac de cord si infarct.
Unii experti sugereaza ca rata crescuta a cancerului de san poate fi rezultatul grasimilor in exces din alimentatie.
Insa o cantitate mica de grasimi este recomandata a face parte din dieta si acestea le poti lua din nuci, peste si carnea de pasare. Grasimile pot fi folosite din cand in cand pentru a da gust mancarurilor, de exemplu putin avocado pentru garnisirea unei salate sau o lingura de unt de alune pe o felie de paine de cereale.
Insa protejeaza-ti inima reducand sau eliminand consumul de unt, sosuri, lapte, inghetata si alte asemenea produse grase. Coace in cuptor, la aburi in loc sa prajesti in grasimi.

Alcoolul si tigarile


Numeroase studii au confirmat efectele negative ale alcoolului si tigarilor asupra vietii femeii de varsta mijlocie. Poate fi confuz sa auzi faptul ca o cantitate moderata de alcool poate reduce riscul bolilor coronariene ale femeii crescand colesterolul bun si imbunatatind nivelurile altor lipide.
De la un anume punct oricum, prea mult alcool poate mari riscul de a creste presiunea sangelui, in timp ce limitarea uzului poate scadea presiunea. Bauturile grele sunt un factor de risc pentru osteoporoza si poate agrava bufeurile. Datorita nivelului crescut de zahar, alcoolul poate crea probleme de greutate.
Cat despre tutun, cancerul de plamani cauzeaza acum mai multe decese in randul femeilor decat cancerul de san. Fumatoarele inraite au de asemenea tendinta de a intra mai repede la menopauza, ceea ce este doar o za in lantul bolilor de inima si osteoporozei.
Cateva studii noi au confirmat faptul ca incetand fumatul la varsta a doua sau chiar a treia - taie sansele de a dezvolta boli de inima si cancer pulmonar, esofagian, la rinichi, stomac si colon. Ajuta de asmenea inima, plamanii si sistemul circulator. Renuntand la tigari vei imbunatati fara dubiu sanatatea inimii si plamanilor tai si vei descreste riscul dezvoltarii osteoporozei.

sursa: euforia.tv

sursa foto: omega-pharma.be



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI