Antena Căutare

Efectele benefice pe care le pot avea cafeaua si ceaiul împotriva cancerului. Noi studii arată cât de sănătoase sunt băuturile

Într-o recentă analiză a datelor din mai mult de o duzină de studii, consumul de cafea şi ceai a fost legat de riscuri mai mici de apariţie a cancerelor din sfera ORL (de cap şi gât, inclusiv a cancerului oral).

Efectele benefice pe care le pot avea cafeaua si ceaiul împotriva cancerului. Noi studii arată cât de sănătoase sunt băuturile | Shutterstock

Cancerele din sfera ORL sunt al şaptelea cel mai frecvent cancer la nivel mondial, iar ratele sunt în creştere în ţările cu venituri mici şi medii.

Efectele benefice pe care le pot avea cafeaua si ceaiul împotriva cancerului. Noi studii arată cât de sănătoase sunt băuturile

Multe studii au evaluat dacă consumul de cafea sau ceai este asociat cu cancerele de cap şi gât, cu rezultate inconsistente.

Pentru a oferi o perspectivă suplimentară, cercetătorii au examinat datele din 14 studii realizate de diferiţi oameni de ştiinţă asociaţi cu Grupul internaţional de epidemiologie în domeniul cancerelor de cap şi gât, o colaborare a grupurilor de cercetare din întreaga lume.

Articolul continuă după reclamă

Participanţii la studiu au avut de completat chestionare privind consumul lor de cafea cu cofeină, cafea decofeinizată şi ceai în ceşti pe zi/săptămână/lună/an.

Atunci când cercetătorii au centralizat informaţiile referitoare la 9.548 de pacienţi cu cancer de cap şi gât şi la 15.783 de controale fără cancer, au constatat că, în comparaţie cu persoanele care nu consumau cafea, persoanele care consumau mai mult de 4 ceşti de cafea cu cofeină pe zi aveau, în general, un risc cu 17% mai mic de a avea cancere de cap şi gât, un risc cu 30% mai scăzut de a avea cancer al cavităţii bucale şi un risc cu 22% mai mic de a avea cancer de gât.

Citește și: Cât de benefic este să consumăm trei căni de ceai sau de cafea într-o zi. Ce boală poate preveni. Anunțul făcut de specialiști

Consumul a 3-4 ceşti de cafea cu cofeină a fost asociat cu un risc cu 41% mai mic de a avea cancer hipofaringian (un tip de cancer la baza gâtului).

Consumul de cafea decofeinizată a fost asociat cu o probabilitate cu 25% mai mică de cancer al cavităţii bucale. Consumul de ceai a fost asociat cu riscuri cu 29% mai mici de cancer hipofaringian.

De asemenea, consumul zilnic aunei ceşti sau mai puţin de ceai a fost asociat cu un risc general cu 9% mai mic de cancere de cap şi gât, şi cu un risc cu 27% mai mic de cancer hipofaringian, dar consumul a mai mult de o ceaşcă a fost asociat cu riscuri cu 38% mai mari de cancer laringian.

„Deşi au existat cercetări anterioare privind consumul de cafea şi ceai şi reducerea riscului de cancer, acest studiu a evidenţiat efectele lor variate în ceea ce priveşte diferite subtipuri de cancere de cap şi gât, inclusiv observaţia că şi cafeaua decofeinizată a avut un anumit impact pozitiv”, a declarat autorul principal Yuan-Chin Amy Lee, de la Institutul de Cancer Huntsman şi facultatea de medicină a universităţii din Utah.

Citește și: Motivul pentru care specialiștii ne recomandă să evităm cafeaua și alcoolul vara. Care sunt riscurile la care ne expunem

Potrivit cercetătorului, obiceiurile privind consumul de cafea şi ceai sunt complexe, iar aceste constatări vor trebui validate de studii suplimentare privind impactul pe care cafeaua şi ceaiul îl pot avea asupra reducerii riscului de cancer.

Constatările au fost publicate online, de Wiley, pe 23 decembrie, în revista CANCER, un jurnal editat de Societatea Americană de Cancer.

9 alimente pe care nu e recomandat să le gătești fiindcă pot deveni toxice. Ce se poate întâmpla... De ce e bine să avem vâsc în casă în această periodă. Ce beneficii reale are pentru sănătate această plantă...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
(P) Ce analize sunt utile pentru o evaluare completă, potrivit specialiștilor Synevo
(P) Ce analize sunt utile pentru o evaluare completă, potrivit specialiștilor Synevo
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
(P) Umărul care doare noaptea: de ce nu ar trebui să amâni o durere care nu trece
(P) Umărul care doare noaptea: de ce nu ar trebui să amâni o durere care nu trece
Cum arată astăzi Isabella Damla Güvenilir. Actrița din Elif este complet schimbată
Cum arată astăzi Isabella Damla Güvenilir. Actrița din Elif este complet schimbată Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Cum a ajuns Ilie Dumitrescu să aibă la 57 de ani o greutate mai mică decât avea la 25 de ani. Imaginile care spun totul
Cum a ajuns Ilie Dumitrescu să aibă la 57 de ani o greutate mai mică decât avea la 25 de ani. Imaginile care spun... AntenaSport
Cine este copilul care a cântat împreună cu Nick Cave pe scenă la Summer Well 2026. Matei are doar 10 ani și nu este deloc străin de lumea artistică
Cine este copilul care a cântat împreună cu Nick Cave pe scenă la Summer Well 2026. Matei are doar 10 ani și nu... Elle
Natalia Mateuț a petrecut alături de Leonardo diCaprio! Unde s-au întâlnit cei doi
Natalia Mateuț a petrecut alături de Leonardo diCaprio! Unde s-au întâlnit cei doi Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Pasagerii stau la cozi câte 120 de minute în Frankfurt sau Amsterdam. Timpii de așteptare în aeroporturi s-au dublat din cauza EES
Pasagerii stau la cozi câte 120 de minute în Frankfurt sau Amsterdam. Timpii de așteptare în aeroporturi s-au... Antena3.ro
Jocuri PlayStation Plus din august 2026. Ce titluri vor fi disponibile
Jocuri PlayStation Plus din august 2026. Ce titluri vor fi disponibile useit
PNL vrea sesiune parlamentară extraordinară pentru legile PNRR! ”România nu își permite să piardă miliarde de euro!”
PNL vrea sesiune parlamentară extraordinară pentru legile PNRR! ”România nu își permite să piardă miliarde... BZI
Escrocheriile telefonice și online sunt bazate pe studii științifice: frica „îngheață creierul”. Cum acționează hoții care te anunță că tocmai ți-ai făcut un credit despre care nu știi nimic
Escrocheriile telefonice și online sunt bazate pe studii științifice: frica „îngheață creierul”. Cum... Jurnalul
Imagini controversate cu Philipp Plein și Andreea Sasu. Gesturile designerului au stârnit reacții dure în mediul online
Imagini controversate cu Philipp Plein și Andreea Sasu. Gesturile designerului au stârnit reacții dure în mediul... Kudika
Pentru această zodie, Sfânta Maria vine cu lacrimi. Va primi vestea pe care nu voia s-o audă
Pentru această zodie, Sfânta Maria vine cu lacrimi. Va primi vestea pe care nu voia s-o audă Redactia.ro
Vreme extremă în România: De la cod portocaliu de caniculă, la coduri galbene de vânt și ploi torențiale
Vreme extremă în România: De la cod portocaliu de caniculă, la coduri galbene de vânt și ploi torențiale Observator
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor MediCOOL
Fursecuri cu lămâie și afine, ideale ca desert simplu de vară
Fursecuri cu lămâie și afine, ideale ca desert simplu de vară HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea UseIT
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x