- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Unele intenții ale pasagerilor de a „ajuta” personalul ajung să îngreuneze munca unui însoțitor de bord.
13 obiceiuri politicoase pe care însoțitorii de bord le detestă. Ce poți să faci în schimb
Greșeala numărul unu
Poate fi tentant sau chiar corect să te asiguri că toată lumea respectă regulile de zbor, mai ales dacă un alt pasager face ceva iritant, răutăcios sau periculos. De asemenea, s-ar putea să crezi că, intervenind, îi vei ajuta sau chiar îi vei proteja pe însoțitorii de bord, scrie rd.com.
Ideea e că nu trebuie să faci asta, pentru că nu este problema ta. În schimb, atenționează, în mod politicos, însoțitorul de bord cu privire la situația care deranjează.
Greșeala numărul doi
Chiar dacă nu ajungi la spațiul pentru bagaje de deasupra, nu este recomandat să-i ceri altui pasager să te ajute cu ele. Dacă nu te descurci cu bagajele, lasă echipajul de cabină să se ocupe cu asta.
Greșeala numărul trei
În loc să strige, unii pasageri cred că este mai politicos să tragă ușor de mâneca sau de cotul unui însoțitor de bord pentru a le atrage atenția. Totuși, e bine că nu fluieră sau nu pocnesc din degete, fiind gesturi fără bun simț. În schimb, folosește butonul de apel, dacă există, sau un mic gest cum ar fi „scuză-mă” sau „iartă-mă, domnule/doamnă”.
Greșeala numărul patru
Plasticele de unică folosință reprezintă o problemă uriașă de mediu și este lăudabil că îți faci partea pentru a fi responsabil, aducând propria sticlă de apă reutilizabilă. Totuși, însoțitorul de bord nu va umple toate sticlele cu apă, pentru că riscă să nu mai rămână deloc. În schimb, umple-ți sticla cu apă înainte de îmbarcare, dar după securitate.
Greșeala numărul cinci
Dacă însoțitorul de bord pare ocupat să jongleze cu toate comenzile de băuturi și căruciorul este chiar în fața ta, poți avea tendința de a-ți lua tu ce ai nevoie de acolo. Nu este recomandat, iar tot ce trebuie să faci este să ai răbdare, până când personalul va ajunge la tine și-ți va lua comanda sau te va servi.
Greșeala numărul șase
Nu ar trebui să-ți schimbi niciodată copilul în locul pe care stai, ci folosește toaleta. În plus, nu este indicat să-i înmânezi însoțitorului de bord scutecul murdar pentru a-l arunca. Acest lucru este valabil și pentru vata cu sânge din nas, acele pentru diabetici sau alte lucruri cu fluide corporale.
În schimb, aruncă tot ce ai de aruncat la gunoiul din cabina de toaletă. Dacă transporți medicamente care necesită ace, este nevoie să-ți aduci propriul recipient pentru obiecte ascuțite.
Greșeala numărul șapte
Dacă îți ia mult timp să-ți depozitezi bagajele, acest lucru poate întârzia zborul și poate provoca frustrare. Pregătește-te să-ți depozitezi bagajele imediat ce te îmbarci. În schimb, bagă curelele libere, închide fermoarele, pune deoparte obiectele pe care le-ai scos și care sunt importante pentru tine, pliază roțile și mânerul.
Greșeala numărul opt
Nu trebuie să chemi însoțitorul de bord pentru a-ți ține companie fiindcă te plictisești. Cerințele care nu sunt urgente pot frustra personalul de zbor.
Greșeala numărul nouă
Nu flirta cu însoțitorul de bord. Dacă ai simțit o conexiune puternică, scrie-ți numărul pe o bucată de hârtie, iar la sfârșit înmânează foaia persoanei pe care o dorești.
Greșeala numărul zece
Nu le mărturisești că îți este frică de zborul cu avionul. Informează însoțitorul de bord dacă te confrunți cu multă panică, frică sau anxietate, înainte de a decola sau în orice moment în timpul zborului. El știe exact cum să te liniștească.
Greșeala numărul 11
Nu trebuie să arunci gunoiul altui pasager. Lasă-i pe ceilalți să curețe după ei înșiși. O excepție ar fi atunci când celălalt pasager a reușit să plece deja, dar a lăsat în urmă mizerie.
Greșeala numărul 12
Nu folosi apelative, chiar dacă însoțitorul de bord îți este drag/simpatic. Așadar, urmează numele de pe ecuson.
Greșeala numărul 13
Nu răspunzi la mesajul de mulțumire venit din partea însoțitorului de bord, ignorându-l. În schimb, spune-i cât de recunoscător ești pentru munca pe care a depus-o personalul pe parcursul călătoriei.