Live acumNeatza cu Razvan si Dani
Prime Time 20:30Poftiti pe la noi: Poftiti la circ

Care este proporția alimentelor necesare organismului pentru a mânca sănătos

O alimentație sănătoasă pornește din farfurie. Oana Trifu Bulzan, specialist în nutriție, explică în direct care este proporția alimentelor necesare organismului pentru a mânca sănătos.

Exemple de alimente necesare organismului pentru a mânca sănătos

Neatza cu Răzvan și Dani

Pentru că adesea ne întrebăm care este proporția alimentelor necesare organismului pentru a mânca sănătos, Oana Trifu Bulzan, specialist în nutriție și schimbarea stilului de viață, explică de ce alimente are nevoie corpul nostru și în ce cantități ar trebui să le consumăm.

Cum se porționează alimentele pentru o masă sănătoasă?

Pentru a înțelege pe deplin acest aspect, Oana folosește o farfurie pe care o împarte mai întâi în două jumătăți, cu ajutorul unui marker, iar una dintre jumătăți o mai împarte în alte două jumătăți.

În jumătatea întreagă a farfuriei se pun fructe și legume, în special legume.

Pe un sfert de farfurie se vor pune cereale, iar pe celălalt sfert proteine.

Citește și: Importanța fructelor și legumelor colorate pentru o sănătate de fier

Cum se pot consuma fructele și legumele, separat sau împreună?

Teoretic, dacă avem un corp sănătos, cu un sistem digestiv perfect funcțional, acesta va accepta, cu siguranță, diferite combinații de fructe și legume, fără efecte secundare, ceea ce este ideal.

Însă, în pactică, sunt puține persoane care se pot bucura de o sănătate de fier a organismului, deci sfatul este să consumăm separat legumele și separat fructele. Fructele pot ține loc de desert, sau pot fi transformate în sucuri pentru hidratarea organismului și un plus de vitamine, consumate în prima parte a zilei.

Citește și: Idei de mic dejun sănătos, oferite de Oana Trifu Bulzan la Neatza cu Răzvan și Dani

Care sunt cerealele și proteinele pe care le putem combina pentru o masă sănătoasă?

Cerealele recomandate pentru a mânca sănătos și mai ales, pentru a le combina la aceeași masă cu legume și proteine sunt multiple. Pâinea, pastele, orezul, fulgii de porumb, de ovăz, orz, sau secară, cuscus-ul, etc. toate se pot încadra pentru a le așeza pe sfertul de farfurie.

La capitolul proteine, aria este mult mai vastă de unde putem alege. Putem opta pentru proteina animală, alegând diverse preparate sănătoase din carne, lactate și chiar ouă. Putem opta însă pentru proteinele vegetale și anume pentru toate tipurile de leguminoase boabe: fasole, mazăre, linte, năut, putem opta pentru o varietate de ciuperci, sau pentru alimentele oleaginoase: semințe, nuci, alune, etc. Alimentele oleaginoase sunt considerate printre cele mai complexe surse nutritive, furnizând o multitudine de vitamine (A, E, complexul de vitamine B) și minerale (zinc, calciu, fosfor, magneziu, cupru, fier etc.).

Dacă nu alegem să punem în farfurie carne sau brânzeturi, putem compensa lipsa de grăsimi cu uleiul de măsline sau diverse variante de sosuri sănătoase. Unul dintre aceste sosuri ar fi cel din semințe de susan, celebrul sos tahini.

Toate aceste alimente sănătoase pot umple farfuria unei mese hrănitoare, dar vom fi atenți la cantități pentru a nu depășii caloriile recomandate în funcție de vârstă și greutate.

Pentru a nu pierde detalii importante despre care este proporția alimentelor necesare organismului pentru a mânca sănătos, oferite în cadrul matinalului ”Neatza cu Răzvan și Dani” de Oana Trifu Bulzan, specialist în nutriție și schimbarea stilului de viață, nu ezitați să accesați materialul video de mai sus!