În ultima perioadă prețurile tuturor produselor de la raft au cunoscut creșteri semnificative care îi fac pe oameni să se gândească de mai multe ori înainte de a cumpăra ceva. În toate țările au apărut modificări de preț, iar oamenii devin din ce în ce mai sceptici cu privire la puterea lor de cumpărare a produselor ce reprezintă strictul minim necesar.
În asentiment cu populația, conducerea unui mare lanț de supermarketuri din lume a luat o decizie radicală cu privire la comercializarea anumitor produse tocmai din acest motiv.
Iată care sunt produsele ce nu vor mai putea fi achiziționate de la Carrefour și cum s-a ajuns la această decizie în anumite țări.
Ce produse refuză Carrefour să mai comercializeze
Retailer-ul a anunțat deja clienții din patru țări din Uniunea Europeană că nu va mai pune la vânzare produsele PepsiCo, printre care se regăsesc următoarele: Pepsi, chipsurile Lay's și 7Up.
Motivul acestei decizii radicale este chiar scumpirea semnificativă a produselor, iar începând cu data de 4 ianuarie, în marile magazine ale grupului Carrefour din Franța se regăsesc la raft notițe pe care este scris „Nu mai vindem acest brand din cauza creșterilor inacceptabile de preț” conform unui purtător de cuvânt al retailerului.
Citește și: Băutura preferată care ar putea dispărea din magazine din cauza schimbărilor climatice
Celelalte țări în care produsele brandului nu vor mai fi comercializate cel puțin pentur un moment sunt: Belgia, Italia și Spania.
Clienții au reacționat rapid, însă nu cum se aștepta cunoscutul brand PepsiCO, ci dimpotrivă.
„Nu mă surprinde deloc” a transmis o clientă pentru Reuters.
„Cred că vor rămâne multe produse pe rafturi pentru că au devenit prea scumpe și toate sunt lucruri pe care putem evita să le cumpărăm” a mai spus Edith Carpentier.
Citește și: Cum poți primi ulei gratuit de la supermarket. Oferta mai multor lanțuri de magazine
Deși compania americană a transmis în luna octombrie a acestui an că vor avea loc creșteri ”modeste”, până în prezent nu s-a aflat reacția brandului cu privire la ce se întâmpă acum în lume.
Scumpirile au avut loc în contextul în care oamenii au continuat să achiziționeze produsele lor chiar și în pofida primelor scumpiri din an.
Cu toate acestea, pentru un moment nu s-a stabilit exact procedura prin care produsele nu vor mai fi comercializate, iar referitor la cele care există deja la raft în anumite magazine, purtătorul de cuvânt a declarat că nu îi poate împiedica pe clienți să achiziționeze pe cele care au rămas în magazine.
Citește și: Ce conține, de fapt, parizerul. Cum ne dăm seama dacă este de calitate
Autoritățile au reacționat, de asemenea, cu privire la acest aspect transmițând următoarele informații:
„Supermarketurile franceze, ştim, sunt foarte, foarte pregătite să scoată din listă oamenii dacă nu le plac ofertele pe care le obţin. Evident că aceasta este o ultimă soluţie, pentru că nimeni nu câştigă dacă bunurile pe care le doresc oamenii nu sunt disponibile pe rafturi”, a mărturisit James Walton, economist şef la Institutul de Distribuţie a Băcănilor.