Live acumiUmor
Prime Time 20:00iUmor

Cod Rutier 2020. Procedură nouă privind reținerea permiselor de conducere de către Poliție. De ce scapă șoferii

Ministerul Afacerilor Interne propune modificarea Codului Rutier printr-un proiect de Ordonanță de Urgență, care prevede că șoferii nu vor mai fi obligați să predea personal permisele de conducere, în situația în care polițiștii rutieri au dispus suspendarea acestora.

Cod Rutier 2020

Inquam Photos / Octav Ganea

Actul normativ propune ”derogarea de la obligativitatea contravenientului de a preda permisul de conducere personal ori prin reprezentant convenţional, în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa a respins plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei şi reglementarea predării acestuia exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire”.

”Permisul de conducere reţinut se restituie titularului la adresa de corespondenţă precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenţionale”, se mai arată în actul de modificare a Codului Rutier.

Citește și: Noua ordonanță militară, anunțată! Ce alte restricții se impun?

Derogările privind Codul Rutier ar urma să fie aplicate în perioada stării de urgență

Măsurile ar trebui fie aplicate cât mai curând posibil, pentru a evita prezenţa conducătorilor de autovehicule, de tractoare agricole sau forestiere ori de tramvaie la sediul poliţiei rutiere.

Cererile de restituire, la încetarea cauzelor pentru care au fost reţinute, ar urma să fie transmise prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid, iar restituirea documentelor să se realizeze la adresa de corespondenţă precizată de către titular în cuprinsul cererii.

”În cazul contestării procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției la regimul rutier, contravenientului îi revine obligația de a prezenta la unitatea de poliție din care face parte agentul constatator, personal sau prin reprezentant convențional, dovada înregistrării plângerii la judecătoria în a cărei rază de competență a fost constatată fapta. Astfel, este necesară stabilirea unei derogări, pe întreaga durată a stării de urgență, în sensul că dovada înregistrării plângerii contravenționale se realizează printr-un document emis de către instanța de judecată sau printr-un extras de pe portalul instanțelor de judecată w.w.w.portal.just.ro, iar transmiterea la unitatea din care face parte agentul constatator să se realizeze prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid. Subsecvent, permisul de conducere reținut se restituie titularului la adresa de corespondență precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenționale”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.

Recomandari