Decizie de ultima oră luată de primarul Gabriela Firea pentru toți bucureștenii! Serviciul va funcționa non-stop, iar șoferii vor trebui să scoată din buzunar mulți bani. Deputatul Nicușor Dan nu este de acord și consideră că este o agresiune față de oameni
Ce promite în schimb primăria:
Decizie radicală pentru bucureșteni! Mașinile parcate neregulamentar vor fi ridicate, decizie prezentată într-un document oficial. Deputatul Nicușor Dan consideră acest lucru greu de pus în practică și pe de altă parte un abuz la adresa locuitorilor orașului.
Maşinile parcate neregulamentar vor fi ridicate. Primăria Capitalei intenţionează ca serviciul de ridicare să funcţioneze 24 de ore din 24.
Poliţiştii vor fi cei care vor constata contravenţia, vor aplica amenzile prevăzute în legislaţie şi vor dispune ridicarea maşinilor care sunt parcate neregulamentar. Decizia vizează vehiculele staţionate pe carosabil pe drumurile publice incluse în reţeaua principală de străzi a Bucureştiului.
Tariful pentru ridicare este de 200 de lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată până la 5 tone, inclusiv, şi de 270 de lei pentru cele peste această greutate. Tariful pentru transport este de 150 de lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată până la 5 tone, inclusiv. Peste această greutate, taxa ridicării este de 200 de lei. De asemenea, tariful de depozitare este de 150 de lei pe zi.
Autoturismele nu vor fi ridicate dacă la faţa locului sau în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.
”Am solicitat oficial, prin Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, o şedinţă de dezbatere publică pentru proiectul de hotărâre al Consiliului General privind ridicarea maşinilor de pe arterele principale.Pe scurt, singura soluţie la problema locurilor de parcare din Bucureşti este construcţia de parcări.
În ciuda promisiunilor, în doi ani şi jumătate administraţia Firea nu a construit niciun loc de parcare. Operaţional, pentru a rezolva problema locurilor de parcare în Bucureşti, soluţia mea este următoarea:
a) Înregistrarea provizorie, pentru o perioadă de 10 ani, a majorităţii locurilor folosite ca locuri de parcare legale, plătite către municipalitate, fie ca parcări de reşedinţă, fie ca parcări cu acces public.
b) Gestionarea tuturor parcărilor de către municipalitate printr-un sistem informatic. Pentru parcările de reşedinţă, acesta va permite corelarea între locul de parcare şi domiciliul proprietarului, permiţând distribuirea echitabilă a locurilor de parcare. Pentru parcările de reşedinţă şi pentru parcările cu acces public, acesta va genera rapoarte privind gradul de ocupare, indispensabile strategiei de construire a noilor parcări.
c) Construirea unui sistem park and ride de mari parcări la intrarea în oraş, pentru stimularea rămânerii în afara oraşului a maşinilor celor care vin dimineaţa şi pleacă seara din Bucureşti.
d) Construirea de mari parcări “ieftine” în zone apropiate de cele rezidenţiale. Stimularea prin politica de preţuri a parcării în aceste locuri pentru proprietarii care nu folosesc zilnic maşina.
e) Construirea de parcări cu acces public în zonele aglomerate şi în zonele de reşedinţă pentru care problema persistă. Întrucât aceste parcări sunt scumpe, este obligatoriu ca prioritizarea construirii lor să se facă pe bază de date, generate de sistemul informatic de management.
Primăria trebuie să le ofere cetăţenilor locuri de parcare şi apoi să treacă la sancţionarea celor care nu respectă regulile. Fără strategie, fără o dezbatere reală, administraţia Firea nu face altceva decât să înrăutăţească situaţia şi să genereze abuzuri şi nemulţumiri.”, spune Nicuşor Dan, conform Capital.