Peste jumătate dintre şoferii din România conduc cu viteză peste limita legală. Aproape la fel de mulţi parchează neregulamentar. O recunosc deschis chiar ei, într-un nou studiu care scoate la iveală probleme surprinzătoare de pe şosele.
Culmea este că fiecare participant la trafic dă vina pe ceilalţi pentru incidente. Spre exemplu, taximetriştii sunt văzuţi ca cei mai periculoşi dintre toţi.
Avem patru categorii de participanţi la trafic. Studiul spune aşa: biciclistul nu cunoaşte şi nu respectă regulile de circulaţie, dar nici nu este respectat de ceilalţi. Motocliclistul este cea mai puţin acceptată categorie pe şoselele din România.
Conducătorul auto este văzut ca cel care nu respectă regulile de circulaţie, dar crede despre sine că nu greşeşte niciodată. Şoferul profesionist, însă, este considerat cel mai agresiv, cel mai nepoliticos, dar crede despre el că este cel mai abil.
Taximetriștii, consideraţi cei mai periculoși
Dintre toţi, taximetriştii sunt percepuţi ca fiind cei mai periculoşi. În schimb, conducătorii de autobuze şi vatmanii prezintă încredere. Întrebaţi despre problemele pe care le sesizează în trafic, peste o mie de şoferi au dat răspunsuri surprinzătoare.
Pe de-o parte, susţin că aglomeraţia, agresivitatea la volan şi infrastructura îi deranjează cel mai mult. Pe de altă parte, recunosc că şi ei contribuie la incidente.
Peste jumătate recunosc că depăşesc viteza legală, 44% spun că parchează şi în locuri interzise şi mai puţin de o treime admit că utilizează telefonul mobil în timp ce conduc.
Specialiștii caută soluţii
Cu cât cel de la volan va fi mai educat, la modul general şi mai cunoscător, adică trece prin tot ce înseamnă cursuri de îndemânare, de stăpânit maşina şi va înţelege mai bine maşina, cu atât vom fi mai mult în siguranţă - Titi Aur, pilot de raliu
Până la educarea românilor, avansează tehnologia. Specialiştii anunţă că lucrează la inovaţii care pun siguranţa pe primul loc. De la sistemul e-call care sună singur la 112 în caz de accident, până la sisteme de frânare autonome sau anvelope inteligente.
Încercăm să folosim senzori montaţi direct pe anvelopă sau în cadrul anevlopei care pot să ne dea mai multe informaţii despre cât de uzat este cauciucul, dacă trebuie înlocuit, numărul de kilometri, tipul de anvelopă şi aşa mai departe - Cristian Enculescu, producător de anvelope
Studiul a fost realizat de către Academia Titi Aur, în colaborare cu unul dintre cei mai mari producători de anvelope la nivel mondial.
Citește mai mult pe Observator.tv!
Ce se întâmplă cu noua taxă auto, ce ar fi trebuit să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2019! Anunțul făcut de ministrul... Zeci de şoferi şi-au distrus maşinile în doar câteva ore pe Autostrada București-Pitești...