Volumul celei mai mari piete auto din lume este imens, atingand 18.51 de milioane de unitati anul trecut. Iar, cum inclinatia chinezilor cu bani catre marcile europene premium, precum BMW, Mercedes, Audi sau Rolls Royce, este binecunoscuta, constructorii au in oferta si modele special dezvoltate pentru aceasta zona, cu ampatament lung sau dotari exclusive, pentru a-si atinge linistiti tintele de vanzari. Mai mult, autoritatile de la Beijing au anuntat ca iau in calcul introducerea unui sistem de tip "Rabla", prin care sa se ofere un bonus de 10% clientilor de masini de mic litraj.
Masinile premium merg struna, in ciuda crizei
BMW, liderul mondial al vanzarilor de automobile premium, a inregistrat un nou record de vanzari in primele sase luni din 2012. Vanzarile marcii bavareze au totalizat 747.064 unitati, in crestere cu 8,3% fata de primul semestru de anul trecut. Iar din punct de vedere financiar, rezultatele diviziaei "Automotive" a BMW a adus venituri de 9,6 miliarde euro, in crestere cu 15,6% fata de anul trecut, dar si o scadere a profitului de la 1,17 miliarde euro in 2011, la 865 milioane, anul acesta. Iar Audi, brandul premium al Volkswagen, s-a clasat pe pozitia a doua in topul vanzarilor in primul semestru din 2012, cu 733.237 vehicule livrate (+12,3%, fata de anul trecut). Profitul brut al Audi a fost de 2,9 miliarde euro, corespunzator unui venit de 25 miliarde euro, mai mult cu 16% fata de S1 2011. Marja profitului a fost de 11,5%. Cea de-a treia treapta a podiumului este ocupata de Mercedes-Benz, cu 652.924 de unitati comercializate, cel mai mare volum vandut vreodata de marca germana. Cresterea fata de anul trecut a fost de 6,9%. Divizia Mercedes Benz Cars a beneficiat de venituri totale de 30,3 miliarde euro, cu un profit brut corespunzator de 2,56 miliarde euro.
China vrea program "Rabla" pentru cumpararea de masini de mic litraj
Autoritatile de la Beijing au anuntat ca iau in calcul sustinerea populatiei pentru cumpararea de masini mici, prin introducerea unui program de tip "Rabla". Astfel, conform presei chineze, "un taran care va casa un scuter pentru a-si achizitiona un vehicul comercial usor sau un turism cu o cilindree de maximum 1.3 litri" va beneficia de o subventie guvernamentala de 10% din pretul bunului, daca valoarea acestuia nu depaseste 50.000 de yuani (aprox. 6.300 de euro).
Prin urmare, daca acest program va primi unda verde, cererea de masini "low-cost" ar putea creste vertiginos, ceea ce va spori si mai mult interesul actorilor mondiali, precum Volkswagen, General Motors sau Renault, pentru aceasta zona, devenita un fel de "El dorado" al vazarilor in contextul declinului pietei din Europa. Totusi, analistii atentioneaza ca vanzarile nu vor mai "exploda" ca in 2009.
Plata TVA la incasarea facturii va fi adoptata de Guvern saptamana viitoare... Actiunile Facebook, in cadere libera...