In ciuda crizei! Afacerile producatorilor de lux revin in forta

Potrivit celor mai recente date furnizate de compania American Express, piata manifesta tendinte de revenire puternica. Cheltuielile au urcat constant pe toate segmentele, dar s-a observat o schimbare la nivel demografic din punctul de vedere al consumului.

Luxul se intoarce, dar nu putem sa nu remarcam ca a aparut un nou ele­ment pe segmentul de consum. Pe langa consumatorii traditionali, au aparut noile generatii X (cei nascuti la inceputul anilor '70) si Y (cei nascuti dupa 1980) care ajuta aceasta piata sa creasca", a declarat Peter Niessen, vicepresedinte al Ame­rican Express Business Insights. Potrivit com­paniei, in 2010, piata luxului a crescut pe toate segmentele, in pofida crizei, iar tendinta se mentine puternica si pentru acest an.

In mod surprinzator, am constatat ca industria modei de lux a fost cel mai putin afectata de recesiune, comparativ cu turismul de lux care a fost puternic afectat in anul 2009, dar care si-a revenit apoi in 2010 datorita ofertelor de calatorie de 5 stele, mai ales in zona Asiei, dar si din SUA sau Europa, chiar daca in ultimele doua zone cresterea a fost mai mica", explica reprezentantul Ameri­can Express. „In privinta delic­a­te­seriei, in 2009 indus­tria a scazut pe toate segmentele, in special in tarile europene si in SUA. Daca ne referim la tarile BRIC - Brazilia, Rusia, India si China - la nive­lul aceluiasi an schimbarile din aceasta industrie au fost nesemnificative. Dar, incepand cu anul 2010 delicateseria a cunoscut cresteri sem­ni­ficative pe toate pietele, care se mentin si in prezent", spune Peter Niessen.

Moda, neatinsa de criza

Industria modei de lux pare sa nu fi fost afectata deloc de criza, se arata in raportul companiei americane. Aceasta a cunoscut cresteri puternice si in anul debutului crizei, dar si in 2009 si 2010.

De exemplu, in 2009 segmentul main­stream a cunoscut chiar o dublare a vanzarilor, in special in Statele Unite ale Americii. In acest sens, am constatat ca piata pro­duselor de lux a crescut, insa consu­ma­torii cauta mai degraba «oferte», in sen­sul ca nu mai sunt dispusi sa cheltuiasca foarte mult pe produse. Dar trebuie spus ca a constituit o mare surpriza pentru noi cand am constatat din ce motiv vanzarile de imbracaminte de lux au crescut. Am remarcat ca a luat nastere o noua cate­gorie de consumatori pe aceas­ta piata si ma refer aici la consumatorii tineri, diferiti de consumatorii tradi­tio­nali de pana acum", explica Peter Nie­ssen.

Potrivit acestuia, inainte de rece­siune 10% din cumparatori erau consumatori tradi­tionali de lux, acestia generand 70% din veniturile pietei. Dar, odata cu venirea crizei, 25% din acesti consumatori au incetat sa mai cheltu­iasca si nu s-au mai intors la obiceiurile de consum.

Potrivit Ame­rican Express, consumatorii traditio­nali repre­zinta in acest moment 40% din piata de lux, iar generatiile tinere, X si Y, marcheaza res­tul pietei. Potrivit lui Niessen, „bran­durile de lux, in special cele din dome­niul modei si tehnologiei, trebuie sa-si revizuiasca strategiile de marketing in concordanta cu preferintele acestui nou segment de clienti tineri cu gusturi noi si proaspete".

Bottega Veneta raporteaza rezultate peste asteptari

Casa italieneasca de lux Bottega Veneta a raportat pentru prima jumatate a acestui an cresteri peste asteptari, de 29,4%, raportand o cifra de afaceri de 297 mil. euro. De asemenea, pentru primul semestru compania a raportat o crestere a profitului cu 42% ajungand la 82 mil. euro. Bottega Veneta este cel mai profi­tabil brand al companiei-mama PPR, fiind in acelasi timp cea mai profitabila de pe piata italiana a luxului.

Hugo Boss, avans de cinci ori al profitului

Hugo Boss a raportat o crestere de cinci ori a profitului net in trimestrul al doilea, la 31 de milioane de euro, fata de 6 milioane de euro in T2 2010. Astfel, vanzarile s-au majorat de la 325 de milioane de euro la 405 milioane de euro. Compania germana si-a modificat astfel si prognoza de crestere pentru acest an, de la 12% la 15%-17%. Se asteapta ca profitul operational sa se majoreze de la 15% la 25%-30%. Cele mai mari cresteri de vanzari s-au inregistrat in China si SUA.

Hermes a epuizat stocurile

Vanzarile francezilor de la Hermes in T2 s-au ma­jorat cu 22%, la 668,4 mil. euro, cu mult peste prognoza initiala de 14%. De altfel, actiu­nile Hermes au cres­cut cu aproa­pe 50% de la ju­ma­­tatea lunii apri­lie, insa nu doar datorita re­zultatelor financiare, ci si spe­culatiilor privind o preluare ostila din partea LVMH.

Anul trecut, LVMH a cumparat 20% din Hermes, devenind cel mai mare actionar extern. Actionarii majoritari ai Hermes, urmasi ai fondatorului compa­niei, au infiintat o firma de tip holding, incer­cand sa res­pinga actiunile LVMH. Directorul general Patrick Thomas a declarat ca vanzarile vor avea un recul in a doua jumatate a anului, pen­tru ca stocurile au atins niveluri foarte mici.

Reteaua de magazine Burberry se extinde

Grupul brita­nic Bur­be­rry a raportat venituri de 367 de milioane de lire sterline in trimestrul al doilea, in crestere anua­la cu 34%. Cele mai bune rezul­tate s-au inre­gis­trat in Asia, ur­­mata de Franta si Ger­ma­nia. Ofi­cialii com­pa­niei au afirmat ca nu inten­tio­neaza sa se lis­teze la Hong Kong, urmand sa in­ves­teasca in reteaua de magazine din fon­durile disponibile.

Burberry ur­mea­­za sa des­chida intre 20 si 25 de ma­gazine in acest an si sa reno­veze o serie de ma­gazine-amiral, inclusiv doua in Lon­dra.

Sursa: Financiarul

Foto: Intactimages / EPA

Ultimele știri