„Luxul se intoarce, dar nu putem sa nu remarcam ca a aparut un nou element pe segmentul de consum. Pe langa consumatorii traditionali, au aparut noile generatii X (cei nascuti la inceputul anilor '70) si Y (cei nascuti dupa 1980) care ajuta aceasta piata sa creasca", a declarat Peter Niessen, vicepresedinte al American Express Business Insights. Potrivit companiei, in 2010, piata luxului a crescut pe toate segmentele, in pofida crizei, iar tendinta se mentine puternica si pentru acest an.
„In mod surprinzator, am constatat ca industria modei de lux a fost cel mai putin afectata de recesiune, comparativ cu turismul de lux care a fost puternic afectat in anul 2009, dar care si-a revenit apoi in 2010 datorita ofertelor de calatorie de 5 stele, mai ales in zona Asiei, dar si din SUA sau Europa, chiar daca in ultimele doua zone cresterea a fost mai mica", explica reprezentantul American Express. „In privinta delicateseriei, in 2009 industria a scazut pe toate segmentele, in special in tarile europene si in SUA. Daca ne referim la tarile BRIC - Brazilia, Rusia, India si China - la nivelul aceluiasi an schimbarile din aceasta industrie au fost nesemnificative. Dar, incepand cu anul 2010 delicateseria a cunoscut cresteri semnificative pe toate pietele, care se mentin si in prezent", spune Peter Niessen.
Moda, neatinsa de criza
Industria modei de lux pare sa nu fi fost afectata deloc de criza, se arata in raportul companiei americane. Aceasta a cunoscut cresteri puternice si in anul debutului crizei, dar si in 2009 si 2010.
„De exemplu, in 2009 segmentul mainstream a cunoscut chiar o dublare a vanzarilor, in special in Statele Unite ale Americii. In acest sens, am constatat ca piata produselor de lux a crescut, insa consumatorii cauta mai degraba «oferte», in sensul ca nu mai sunt dispusi sa cheltuiasca foarte mult pe produse. Dar trebuie spus ca a constituit o mare surpriza pentru noi cand am constatat din ce motiv vanzarile de imbracaminte de lux au crescut. Am remarcat ca a luat nastere o noua categorie de consumatori pe aceasta piata si ma refer aici la consumatorii tineri, diferiti de consumatorii traditionali de pana acum", explica Peter Niessen.
Potrivit acestuia, inainte de recesiune 10% din cumparatori erau consumatori traditionali de lux, acestia generand 70% din veniturile pietei. Dar, odata cu venirea crizei, 25% din acesti consumatori au incetat sa mai cheltuiasca si nu s-au mai intors la obiceiurile de consum.
Potrivit American Express, consumatorii traditionali reprezinta in acest moment 40% din piata de lux, iar generatiile tinere, X si Y, marcheaza restul pietei. Potrivit lui Niessen, „brandurile de lux, in special cele din domeniul modei si tehnologiei, trebuie sa-si revizuiasca strategiile de marketing in concordanta cu preferintele acestui nou segment de clienti tineri cu gusturi noi si proaspete".
Bottega Veneta raporteaza rezultate peste asteptari
Casa italieneasca de lux Bottega Veneta a raportat pentru prima jumatate a acestui an cresteri peste asteptari, de 29,4%, raportand o cifra de afaceri de 297 mil. euro. De asemenea, pentru primul semestru compania a raportat o crestere a profitului cu 42% ajungand la 82 mil. euro. Bottega Veneta este cel mai profitabil brand al companiei-mama PPR, fiind in acelasi timp cea mai profitabila de pe piata italiana a luxului.
Hugo Boss, avans de cinci ori al profitului
Hugo Boss a raportat o crestere de cinci ori a profitului net in trimestrul al doilea, la 31 de milioane de euro, fata de 6 milioane de euro in T2 2010. Astfel, vanzarile s-au majorat de la 325 de milioane de euro la 405 milioane de euro. Compania germana si-a modificat astfel si prognoza de crestere pentru acest an, de la 12% la 15%-17%. Se asteapta ca profitul operational sa se majoreze de la 15% la 25%-30%. Cele mai mari cresteri de vanzari s-au inregistrat in China si SUA.
Hermes a epuizat stocurile
Vanzarile francezilor de la Hermes in T2 s-au majorat cu 22%, la 668,4 mil. euro, cu mult peste prognoza initiala de 14%. De altfel, actiunile Hermes au crescut cu aproape 50% de la jumatatea lunii aprilie, insa nu doar datorita rezultatelor financiare, ci si speculatiilor privind o preluare ostila din partea LVMH.
Anul trecut, LVMH a cumparat 20% din Hermes, devenind cel mai mare actionar extern. Actionarii majoritari ai Hermes, urmasi ai fondatorului companiei, au infiintat o firma de tip holding, incercand sa respinga actiunile LVMH. Directorul general Patrick Thomas a declarat ca vanzarile vor avea un recul in a doua jumatate a anului, pentru ca stocurile au atins niveluri foarte mici.
Reteaua de magazine Burberry se extinde
Grupul britanic Burberry a raportat venituri de 367 de milioane de lire sterline in trimestrul al doilea, in crestere anuala cu 34%. Cele mai bune rezultate s-au inregistrat in Asia, urmata de Franta si Germania. Oficialii companiei au afirmat ca nu intentioneaza sa se listeze la Hong Kong, urmand sa investeasca in reteaua de magazine din fondurile disponibile.
Burberry urmeaza sa deschida intre 20 si 25 de magazine in acest an si sa renoveze o serie de magazine-amiral, inclusiv doua in Londra.
Sursa: Financiarul
Foto: Intactimages / EPA
Analistii: Nu excludem ca dolarul sa ajunga la paritate cu euro, iar francul sa mai castige teren... In semestrul I, Petrom a asigurat jumatate din profitul OMV si 15% din vanzari...