NASA: Curiosity a descoperit pe Marte o roca similara cu cele de pe Terra

Rover-ul Curiosity, trimis de NASA pentru a cerceta "planeta rosie", a descoperit pe solul martian o roca similara cu cele de pe Pamant. Obiectul piramidal a fost botezat Jake Matijevic, in memoria unui inginer NASA angrenat in proiectul roverului Curiosity, decedat cu putin timp inaintea lansarii misiunii.

Roca a fost gasita de Curiosity cu circa trei saptamani in urma, dar abia acum cateva zile a atras atentia cercetatorilor NASA. Unul dintre acestia, Edward Stolper, profesor la California Institute of Technology, Pasadena, a declarat, conform BBC, ca roci similare ca aspect si ca si compozitie sunt larg raspandite pe Terra, in zona insulelor oceanice, precum Hawaii, St. Helena ori Azore, dar si in zone de rift, precum cea traversata de Rio Grande.

Studiul rocii de pe Marte, efectuat cu APXS, un spectrometru cu raze X, a relevat faptul ca, aidoma suratelor de pe Terra, "Jake Matijevic" este bogata in sodiu si potasiu si extrem de saraca in magneziu si fier.

Curiosity a amartizat in august, in zona unui crater botezat Gale, roverul NASA parcurgand in aceste aproape doua luni circa 500 de metri. Acesta va stationa in zona craterului in urmatoarele trei saptamani, in care cercetatorii vor incerca sa obtina date despre existenta oricarei forme de viata microbiana.

Cele mai neplacute sunete din lume... FOTO. Din categoria "animalute simpatice": Bubbles, catelusul supravietuitor cu talente neobisnuite...