Cercetători din mai multe țări s-au deplasat la Vulcanii Noroioși din Buzău. Ce „secret” important pentru omenire se ascunde aici

O echipă formată din cercetători internaționali s-au deplasat la Vulcanii Noroioși din Buzău pentru a analiza atent ce „secret” important pentru omenire se ascunde aici. Rezultatele sunt de-a dreptul uimitoare.

Galerie
oamenii de știință au făcut o descoperire importantă la Vulcanii Noroioși | sursa foto: Profimedia

Recent, o echipă de cercetători internaționali proveniți din mai multe domenii au realizat o serie de teste de la Vulcanii Noroioși pentru a înțelege mai bine fenomenele ce au loc aici. Descoperirea făcută de oamenii de știință are o importanță uriașă și confirmă încă o dată cât de specială este această zonă din Buzău. Descoperă în rândurile de mai jos despre ce „secret” este vorba.

Alături de alte obiective, Vulcanii Noroioși reprezintă una dintre marile curiozități geologice de pe planeta noastră. Vulcanii erup și împrăștie nămol, gaze și alte materiale ce provin din straturile adânci ale pământului. Un fenomen ce a captat atenția multpra a fost apariția bulelor de nămol cu găuri.

Se pare că în spatele acestui fenomen de „spargere” a bulelor de nămul stă un „secret” extrem de important pentru oamenii de știință din numeroase țări.

Articolul continuă după reclamă

Citește și: Un fenomen neobișnuit din Buzău i-a făcut pe localnici să vină să vadă „minunea” cu ochii lor. Ce au descoperit oamenii din zonă

„Fiind fizician, am fost surprins de faptul că aceste bule de nămol cresc la un diametru uriaş şi apar mai multe găuri pe suprafaţa acestora. Am cooptat un grup de cercetători internaţionali, un geofizician din SUA, Maxwell Rudolph, un matematician din Cipru, Nikos Savva, un expert în hidrodinamică computaţională din India, Kirti Sahu, academicianul geolog din SUA, Michael Manga, expert în vulcani noroioşi, şi geologul Ferenc Forray, de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj. Am făcut înregistrări cu o cameră specială care realizează 1.000 de cadre pe secundă la Pâclele Mici, iar colegii din SUA au făcut înregistrări similare cu o cameră specială, în condiţii de laborator. Am aflat că un parametru important este dat de proporţia între ritmul formării găurilor noi care apar când bula crescătoare devine destul de subţire şi cea a vitezei creşterii găurilor. Dacă viteza de creştere a găurilor este foarte mare, atunci prima gaură domină toată bula, cum se întâmplă la bulele de săpun. Dacă viteza de creştere a găurilor este mică, atunci pe această membrană pot apărea mai multe găuri concomitent. Bulele au chiar peste jumătate de metru în diametru, cele mai frumoase apar la Pâclele Mici, la vulcanul central. Apar cam la 15-30 de secunde, sunt determinate de gazul metan care erupe. Am început cercetările în anul 2021”, a declarat, pentru Agepres, dr. Peter Hantz, cercetător în cadrul Universităţii "Eotvos Lorand" din Budapesta.

Studiile realizate aici au adus rezultate cu valoare ştiinţifică importantă. Unul dintre acestea este simularea pe calculator a bulelor care se ridică în fluide speciale cum ar fi nămolul sau lava. Totodată, oferă cercetătorilor posibilitatea de a trage concluzii despre lava fierbinte, mai dificil de studiat. Importanţa cercetării are un impact şi în industrie, cum ar fi de exemplu, în turnarea metalelor sau aplicarea vopselelor.

În context, cercetătorul atrage atenţia cu privire la necesitatea conservării valorilor naturale ale României şi protejarea şi promovarea lor.

Rezultate Loto azi, 4 august 2024. Numerele câștigătoare duminică la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super Noroc și Noroc Plus... Rezultate Loto 4 august 2024. Report cumulat la Noroc de peste 1,93 milioane de euro! Ce premii sunt în joc pentru joi...