Instituțiile își plătesc angajații din Fondul de Rezervă. Guvernul, nevoit să suplimenteze bugetul
Guvernul a accesat Fondul de Rezervă pentru ca instituțiile statului să își poată plăti angajații! Iată care sunt instituțiile care au rămas fără buget pentru anul 2024!
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Luni, 05 August 2024, 17:08 | Actualizat: Luni, 05 August 2024, 17:58Pentru că mai multe instituții de stat au rămas fără bani, Guvernul a fost nevoit să apeleze la Fondul de Rezervă!
Deși acest Fond de Rezervă poate fi accesat pentru cheltuieli neprevăzute sau pentru cheltuieli de urgență, oficialii au fost nevoiți să apeleze la această variantă pentru a plăti salariile și cheltuielile curente ale marilor instituții de la noi din țară.
Pe aceeași temăIată care sunt instituțiile care au rămas fără bani!
Instituțiile statului își plătesc angajații din fondul de rezervă
Printre marile instituții care se confruntă cu această problemă se află și Avocatul Poporului care a cerut nici mai mult, nici mai puțin de 600 000 de lei doar pentru plata salariilor și încă 900 000 de lei pentru cheltuielile curente.
Potrivit Antena 3 CNN, Avocatul Poporului a motivat că nu mai are bani până la finalul lui 2024, Guvernul fiind nevoit să facă o alocare din Fondul de Rezervă.
Spre exemplu, instituția a avut nevoie de 75 000 de lei pentru a achita factura la gaze, de 45 000 de lei pentru polițele RCA pentru nouă mașini, și de alți 20 000 de lei pentru hârtie xerox și tonere.
Pe aceeași temăMinisterul Transporturilor este o altă instituție care a avut nevoie de bani din Fondul de Rezervă.
În cazul acestei instituții s-a făcut o alocare de 230 000 de lei pentru biletele de tren ale studenților și ale pensionarilor, care altfel nu ar fi reușit să beneficieze de facilitățile de transport.
Oficialii de la transporturi au avut nevoie de încă 590 de milioane de lei pentru subvențiile în domeniul transportului feroviar.
Și Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a solicitat o sumă de 68 de milioane de lei din Fondul de Rezervă al Guverului.
Potrivit agerpres.ro, banii vor fi distribuiţi inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă, respectiv Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, în scopul plăţii cheltuielilor de asistenţă socială aferente perioadei ianuarie-iunie pentru cetăţenii străini proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina care beneficiază de protecţie temporară în România.
„Suma necesară pentru asigurarea acestor plăţi a fost estimată pe baza solicitărilor primite de la autorităţile administraţiei publice locale, urmând ca banii rămaşi neutilizaţi să fie restituiţi până la sfârşitul acestui an la Fondul de Rezervă al Guvernului”, se arată într-un comunicat al Executivului.
Suplimentarea a fost făcută în contextul în care sumele cuvenite familiilor și persoanelor singure din Ucraina care beneficiază de aceste drepturi, începând cu data de 1 ianuarie 2024 nu au fost alocate, cheltuielile aferente perioadei ianuarie - iunie 2024 fiind nedecontate, potrivit informațiilor ce se arată în comunicat.
„Suma de 149,1 milioane lei alocată în bugetul de cheltuieli al Ministerului Afacerilor Interne pe anul curent a fost prevăzută pentru achitarea restanţelor de plată aferente perioadei aprilie-decembrie 2023”, se mai poate observa în comunicat.
Pe aceeași temă