„Hârtie igienică”, „cum să te tunzi”. Ce căutări au făcut românii pe Google, de la începutul pandemiei. Cum s-au schimbat interesele, după starea de urgență
Subiecte ca „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine” au fost printre cele mai populare căutări pe Google făcute de români, după începutul pandemiei de coronavirus.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Miercuri, 29 Iulie 2020, 23:46 | Actualizat: Miercuri, 29 Iulie 2020, 23:46Agenţia „five elements digital” a realizat o analiză a ceea ce s-a întâmplat pe internet, în timpul crizei medicale, în România, încă din luna martie şi până în prezent.
Căutările după „comandă online” au atins un nivel record, în timp ce o scădere semnificativă faţă de alţi ani a fost remarcată în privinţa căutărilor pe tema „vacanţă”.
În contextul creat de epidemia de coronavirus, când vine vorba de căutări pe Google, în România au fost de mare interes, în momentul declarării stării de urgenţă, subiecte ca „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine”. Între timp, nevoia de informaţie pe astfel de subiecte a scăzut la un nivel firesc pentru orice perioadă din an.
Transportul public, mai puțin popular în căutări
Mobilitatea urbană a suferit, de asemenea, schimbări considerabile în 2020. Conform raportului Google, transportul public e cu 17% mai puţin popular decât înainte de pandemie pe acest motor de căutare. Schimbarea vine şi pe fondul lucratului de la distanţă.
Totodată, în iulie 2020, se înregistrează o scădere cu 30% a traficului către clădirile de birouri.
Nu acelaşi lucru se poate spune despre deplasarea la magazine sau farmacii, ce e în creştere cu 6% sau în parcuri, care creşte cu 29%.
E înregistrată totuşi o scădere de 3% către centre comerciale, muzee, cinematografe şi parcuri tematice ca un rezultat al necesităţii distanţării sociale.
De ce au fost interesați românii, după starea de urgență
Odată cu finalul stării de urgenţă, a fost înregistrat un interes crescut - dar nu peste o perioadă normală de dinaintea pandemiei, faţă de activităţi de recreere şi divertisment.
O scădere semnificativă faţă de alţi ani a fost remarcată în privinţa căutărilor pe tema „vacanţă”. În 2020, ca o premieră a ultimilor cinci ani, românii au fost mai puţin preocupaţi de acest subiect.
În ciuda unui vârf de căutări înregistrat la mijlocul lunii martie, subiectul „jocuri video” a pierdut din avânt până la mijlocul lunii iulie, iar în prezent este la un nivel firesc pentru această perioadă.
Cea mai spectaculoasă creştere a avut-o în 2020 platforma de colaborare video Zoom. Totuşi, Netflix a reuşit să se menţină deasupra acesteia când vine vorba de interesul în România. Însă, furnizorul pentru corespondenţă Gmail a fost platforma cea mai populară dintre cele trei, pentru componenta evidentă de muncă.
Fiecare dintre acestea a înregistrat scăderi similare de îndată ce s-a încheiat starea de urgenţă, potrivit Mediafax.
Mai interesant este însă subiectul „locurilor de muncă”, ce, pe Google a fost în martie 2020 la un nivel întâlnit, de regulă, în timpul sărbătorilor de iarnă din luna decembrie.
OMS a clarificat! Ce se întâmplă, de fapt, cu transmiterea coronavirusului, în funcție de anotimpuri
Totuşi, odată cu încheierea stării de urgentă, a căpătat mai multă tracţiune, însă cererea mare pentru locuri de muncă, din partea angajaţilor, nu reflectă şi o ofertă similară din partea potenţialilor angajatori.
„Livrare” și „comandă online”, între cele mai multe căutări
În martie a fost înregistrat cel mai mare vârf în cazul căutării „livrare”. După starea de urgenţă, interesul în căutări rămâne la un nivel mai ridicat decât înainte de declararea pandemiei.
Un vârf similar al interesului a fost remarcat şi în cazul căutărilor pentru „comandă online”. Pentru ultimii cinci ani, în 2020 a fost atins un nivel record. Şi se menţine la un nivel mai ridicat decât înainte de luna martie.