Elevii nu-și fură căciulile, da` le fură profesorii! Cum se poate ajunge de la o notă de 6, la una de 10, la BAC și Evaluarea Națională! „Nici nu se uită”
O profesoară de Limba română a explicat, pe internet, cum se poate ajunge la o diferență uriașă între prima notă obținută de elevi la Bacalaureat sau Evaluarea Națională, la cea de după contestații. Cadrul didactic a dat detalii uluitoare „din culise”.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Miercuri, 01 Iulie 2020, 12:53 | Actualizat: Miercuri, 01 Iulie 2020, 12:53- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Într-un mesaj pe care l-a publicat pe platforma de socializare Facebook, profesoara de Limba română a explicat cum se desfășoară o zi de corectare la examenele naționale – Bacalaureat sau Evaluare Națională. Redăm integral prima parte a mesajului:
„Vă întrebați cum e posibil ca după contestație să ajungi de la nota 6 la 10? Iată cum se desfășoară o zi de corectare la examenele naționale:
La 7:30 profesorii se prezintă la centrul de corectare. După multă muncă administrativă, primesc lucrările spre prânz. Se corectează în perechi, fiecare profesor știe cine este jumătatea lui. Atmosfera e de grabă, agitație, presiune.
După ce se corectează prima mână, fiecare pereche face schimb de lucrări. Teoretic, fiecare profesor trebuie să corecteze și mâna a doua. Uneori, mâna a doua se concretizează în copierea borderoului de la coleg. Adică profesorul care ar trebui să dea a doua notă abia dacă se mai uită pe lucrare și are încredere totală în colegul său.
După ce ambele corecturi sunt realizate, se merge la inspector pentru predarea lucrărilor. Tot atunci are loc și confruntarea. În cazul în care cei doi au corectat individual, fără să copieze borderouri, și apar diferențe mari, mai mari de un punct, inspectorul le cere să se hotărască, să decidă nota.
Atunci, inspectorul se retrage cu privirea și cei doi profesori modifică borderourile (scrise strategic în creion), astfel încât diferența de punctaj între cele două corecturi să fie acceptabilă. Fără să se mai uite pe lucrare, fără să discute aplicat, stabilirea notelor finale se face la masă cu inspectorul, în câteva secunde, cu radiera și creionul, direct pe borderou.
Imaginați-vă: dacă prima mână a dat nota 6 pe o lucrare de 10 și a doua mână nici nu s-a uitat pe lucrare, nota 6 devine nota finală. Deși profesorii corectori semnează fiecare lucrare, ei nu poartă niciun fel de responsabilitate, în afară de aceea morală care poate trece în plan secund, când tot ce îți dorești e să scapi mai repede”, a scris profesoara.
În plus, cadrul didactic a spus că lucrările elevilor se corectează într-o atmosferă „extrem de agitate”, dar și că profesorii nu primesc apă sau altceva, pe tot parcursul zilei de corectare, în care nu au voie să iasă din centru.
Pe aceeași temă„Corectarea se petrece într-o atmosferă extrem de agitată, oamenii stau de-a valma la cozi să primească lucrările, să facă schimb, să le predea. În această zi lungă de corectare, profesorii nu au voie să iasă din centru, nici nu primesc apă sau altceva. Totul se face pe repede-înainte”, a mai scris profesoara.
Ea și-a încheiat mesajul susținând că nu sunt vinovați profesorii, ci întregul system de corectare, c ear trebui să fie regândit, astfel încât să se asigure o evaluare corectă a lucrărilor elevilor. „Să ne asigurăm că nu distrugem vieți printr-o corectare de mântuială”, a atras ea atenția.
Un astfel de caz incredibil, în care un elev a primit o notă cu mult mai mare, după contestație, decât după corectarea initial, a fost înregistrat la Brașov. Detalii, în articolul: I-a crescut nota de la 4,60 la 8,10, la Evaluarea Națională 2020, după ce a făcut contestație! Părinții, revoltați!