- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Au fost mai mulți elevi care au primit mai mult de un punct după recorectare, la aceeași disciplină, astfel încât părinții deja au trimis o petiție la Minister și la Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Brașov.
„Din totalul de 28 lucrări contestate, după recorectare, 25 au obținut punctaje superioare (un procent de 89, 28 %). Din cele 25 de lucrări care au obținut punctaje superioare, 14 au obținut punctaj suplimentar de peste 1 punct (56 %). Au fost 6 elevi care au obținut peste 2 puncte diferență față de prima notă acordată. A existat o situație în care elevul a primit după recorectare 3,5 puncte în plus față de prima notă obținută.
În contextul în care această situație ridică semne de întrebare cu privire la modul de evaluare al acestor lucrări, vă rugăm să dispuneți recorectarea tuturor lucrărilor de limbă maternă (germană) din județul Brașov, întrucât este foarte clar că lucrările au fost subevaluate în prima etapă de corectare, iar consecințele care derivă din aceste erori afectează grav poziția în ierarhia de admitere la liceu și drepturile elevilor de a beneficia de o evaluare corectă, echidistantă și obiectivă a testelor susținute.
O astfel de situație nu ar fi putut fi anticipată, diferențele mari de notare aratând faptul că nu există certitudinea aplicării baremelor de corectare, evaluarea profesorilor corectori fiind subiectivă și superficială”, se arată în plângerea unui părinte.
Mesajul transmis de Inspectoratul Școlar Judeţean
Inspectoratul Școlar Județean a transmis un punct de vedere, pe care îl redăm integral:
„În conformitate cu prevederile metodologice, evaluarea tuturor lucrărilor scrise s-a realizat în alt județ decât cel din care provin candidații. Lucrările ale căror rezultate au fost contestate au fost transportate, în vederea reevaluării, în alt județ decât cel în care s-a realizat evaluarea inițială, evident altul decât cel de proveniență al candidaților. În conformitate cu aliniatul (3) și (4), art. 8 din Ordinul M.E.N. nr. 4916 din 26.08.2019: În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare inițială.
În situația în care se constată o diferență mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare […].
Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestații. Nota obținută în etapa de soluționare a contestațiilor este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.
Inspectoratul Școlar Județean Brașov a transmis Comisiei Naționale de Evaluare Națională o informare privind situația sesizată și a luat, de asemenea, act de demersul întreprins de un grup de părinți ai elevilor aflați în această situație, demers materializat prin transmiterea unei petiții Ministrului Educației și Cercetării”, a precizat Valentin Bucur, purtător de cuvânt al IȘJ Brașov, potrivit brasov.net.
În altă ordine de idei, în județul Brașov, procentul mediilor peste 5, la Evaluarea Națională, a crescut la 77,81%, de la 77,6%, după rezolvarea contestațiilor. Potrivit reprezentanților IȘJ, după recorectare, 9 candidați au trecut pragul mediei 5, la Evaluare, dar pragul mediilor de 10 a rămas neschimbat.
„Au fost depuse 502 contestații, mai puține decât în ultimii doi ani, cele mai multe fiind la Limba și literatura română – 278. Dintre acestea, 299 au fost rezolvate în favoarea candidaților, obținându-se note mai mari decât la evaluarea inițială, 32 au rămas la nota inițială iar 171 au scăzut. În urma reevaluării lucrărilor, 264 de medii au crescut, 20 au rămas neschimbate iar 127 au scăzut”, au mai spus reprezentanții IȘJ Brașov.
Ce noi măsuri ar putea fi stabilite, luni, pentru a fi aplicate de la 1 iulie. Ce posibile schimbări se află pe agenda G... Zone cu restricție de circulație, din cauza epidemiei de coronavirus, în România! Tătaru: „Avem transmitere comunitară a...