Cum se poate obține pașaportul Covid. STS anunță lansarea platformei de unde se descarcă certificatul digital verde
Începând cu data de 1 iulie, cetățenii își vor putea descărca pașaportul covid. STS a anunțat că portalul este pregătit pentru lansare și a explicat cum se poate descărca certificatul.
Publicat: Miercuri, 30 Iunie 2021, 14:36 | Actualizat: Miercuri, 30 Iunie 2021, 15:22Certificatele digitale UE privind COVID nu sunt obligatorii, însă, cu ajutorul lor, persoanele care călătoresc în Europa și s-au vaccinat împotriva COVID-19, s-au recuperat după boală sau deţin un rezultat negativ la testarea COVID-19 își pot dovedi situaţia epidemiologică.
STS a anunțat că certificatele sunt disponibile începând cu 1 iulie pe platforma https://certificat-covid.gov.ro.
”Portalul web de pe care cetăţenii români sau străini îşi pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din 1 iulie 2021. Specialiştii STS, care au dezvoltat întregul sistem informatic, au făcut ultimele optimizări, în conformitate cu prevederile OUG adoptată de Guvernul României”, au anunțat cei de la STS, potrivit news.ro.
Pe aceeași temăCum se descarcă un pașaport Covid. Ce pași trebuie să urmeze cetățenii
Specialiștii STS au descris cei 8 pași prin care pot fi descărcate pașapoartele Covid.
1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcţiona utilizatorul în pagina principală a platformei.
3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
5. Cetăţenii români şi cei cu CNP emis de autorităţile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, iniţiala numelui, iniţiala prenumelui şi tipul certificatului dorit. Cetăţenii străini selectează opţiunea „Paşaport/Act de identitate” şi completează câmpurile care cuprind: „Ţara care a emis paşaportul”, numărul „paşaportului sau al cărţii de identitate”, iniţialele numelui şi prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
6. În funcţie de categorie, se completează:
Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, judeţul în care a fost vaccinat şi se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
Pe aceeași temăPentru generarea certificatului de testare, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.
7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicaţia înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
8. Ulterior, în secţiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.
De asemeenea, STS a precizat că certificatul este gratuit, în cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinţilor și că timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări.
În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat va fi notificată prin e-mail, iar la intrarea în statele membre ale UE, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.
În cazul persoanelor fără acces la Internet, obținerea certificatului verde se poate face prin două modalități: fie cu ajutorul medicului de familie, fie cu ajutorul direcției de sănătate publică din județul aferent.