O nouă Magistrală la Metrou. Când va începe construcția și cine oferă banii
O nouă Magistrală la Metrou. Când va începe construcția și cine oferă banii. Află din articolul a1.ro, când va începe construcția unei noi magistrale de Metrou, M6, în cadrul Metroului din București, și cine oferă banii demarării proiectului
Publicat: Joi, 14 Februarie 2019, 17:06 | Actualizat: Joi, 14 Februarie 2019, 17:12O nouă Magistrală la Metrou. Când va începe construcția și cine oferă banii. Află din articolul a1.ro, când va începe construcția unei noi magistrale de Metrou, M6, în cadrul Metroului din București, și cine oferă banii demarării proiectului
Cofinanțarea construcției Magistralei 6 de metrou a fost aprobată de Comisia Europeană. Noua magistrală va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă. Suma necesară ajunge la jumătate de miliard de euro, iar această sumă este nerambursabilă.
Magistrală metrou 1 Mai – Aeroportul Henri Conadă
Lucrările la linia de metrou 1 Mai- Aeroportul Henri Coandă ar trebui să înceapă în partea a doua a acestui an, iar construcția va dura cel puțin 4 ani.
De la un capăt la altul al magistralei sunt 14 km. Fondurile obținute de la Comisia Europeană vor acoperi construcția a 6 km din linia de metrou. Acest nou proiect mai prevede și construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și Complexul Comercial Bãneasa, acolo unde urmeazã sã fie amplasatã stația Tokyo, precum și achiziționarea a 12 garnituri de metrou.
Magistrală metrou Drumul Taberei
Magistrala 5 se anunță a fi cea mai măreață realizare a Metrorex după Revoluție. Numai primul tronson va avea 6,871 kilometri, un depou şi zece staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu (Drumul Taberei 34), Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Brâncuşi şi Râul Doamnei.
Potrivit economica.net, valoarea lucrărilor pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor este estimată la circa 3,12 miliarde de lei cu TVA. Constructorul tronsonului Eroilor-Drumul Taberei este consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România).
Proiectul este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial – Transport 2007 – 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Chiar dacă șeful Metrorex afirmă faptul că magistrala de metrou din Drumul Taberei va fi gata în curând, bucureștenii nu vor avea ocazia de a se bucura curând de călătoriile pe această magistrală. Iată care sunt motivele:
„Sistemul de automatizare este cel care condiţionează darea în exploatare a Magistralei 5. Pe de altă parte, nu trebuie să ne ascundem, lucrările se desfăşoară într-un ritm mai lent decât cel care ar trebui din cauza problemelor financiare pe care Astaldi le are, la nivel de grup. Cu toate acestea, în primul trimestru al anului viitor lucrările vor fi complet finalizate. Vor rămâne cel puţin două lucrări nefinalizate până la sfârşitul anului, respectiv legătura între Eroilor 1 şi Eroilor 2, şi legătura de la staţia Drumul Taberei cu tramvaiul 41. Tot în primul trimestru al anului viitor va fi finalizată şi la suprafaţă, toată zona. Poate finisajele să mai întârzie o lună, dar nu mai mult de atât”, a declarat directorul general al Metrorex Dumitru Șobolescu.
Este posibil să mai dureze un an până călătorii se vor bucura de magistrala Drumul Taberei din cauza problemelor juridice. Până nu dă instanța o sentință definitivă în procesul care există acum pe rol, nu se va putea circula cu metroul pe noua magistrală.
Sursă foto: hepta.ro